دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان خبرداد

لرستان خبر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان از تدوین برنامه های کارشناسی یک، سه و پنج ساله زمینه پیشگیری، مقابله و درمان در حوزه مبارزه مواد مخدر استان لرستان خبر داد.

لرستان خبر ، ˈحجت اله فراشیˈ روز دوشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به رشد 18 درصدی کشفیات مواد مخدر استان در سال جاری، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 108 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان لرستان کشف و ضبط شده است.

 

وی افزود: طی این مدت میزان کشف ماده مخدر شیشه در استان حدود پنج درصد، تریاک 37 درصد، شیره تریاک 76 درصد و کشف انواع قرص ها و مواد روانگردان نیز شش درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
 

وی با بیان اینکه آمار بازداشت معتادان تابلو خیابانی استان نیز دراین مدت نسبت به سال گذشته سه برابر شده، افزود: براساس بررسی های انجام شده میزان مصرف ماده مخدر تریاک در استان طی این مدت نیز 22 درصد و مصرف ماده مخدر هرویین نیز 43 درصد افزایش یافته است.
 

فراشی با اشاره به اجرای برنامه های موثر فرهنگی با هدف پیشگیری از گسترش اعتیاد در استان، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده در سال جاری، 80 درصد اعتبارات فرهنگی مربوط به پیشگیری از گسترش اعتیاد در برش استانی با همکاری 15 دستگاه اجرایی محقق خواهد شد.
 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات