رئیس شبکه بهداشت شهرستان دورود:

لرستان خبر: رئیس شبکه بهداشت شهرستان دورود گفت: طرح شهر ایمن در 125 شهر از سراسر کشور اجرا می‌‏شود و امیدواریم بتوانیم شهرستان دورود را به یکی از شهر‎های ایمن کشور تبدیل کنیم.

لرستان خبر، محسن قیطاسوند صبح امروز در جلسه کمیته جامعه ایمن شهرستان دورود اظهار داشت: امروزه به طور میانگین حدود 25 تا 30 درصد علت مرگ‌ومیر در کشور را سوانح و تصادفات تشکیل داده است که عمده این افراد از میان فعالان جامعه هستند.

 

وی با بیان اینکه کمیته جامعه ایمن به دنبال کاهش مرگ‏ومیر ناشی از سوانح است، گفت: برای رسیدن به هدف نهایی این کمیته به همکاری همه دستگاه‏‌ها نیاز داریم.

 

رئیس شبکه بهداشت شهرستان دورود با بیان اینکه تاکنون 24 شهر کشور گواهی شهر ایمن را دریافت کرده‏‌اند، تصریح کرد: شهرستان دورود در مقطعی به عنوان یکی از کاندیداهای اخذ این گواهی مطرح شد، اما متأسفانه روند مثبت این شهر به علت عدم همکاری برخی دستگاه‌‏ها در گذشته کند شد.

 

این مسئول با بیان اینکه حدود 2 هزار 600 سانحه در طول سال 92 در شهرستان دورود رخ داده است، عنوان داشت: بیشترین محلی که این حوادث رخ داده‏اند، منزلها، بزرگراه و جادهها بوده و به طور میانگین بیشترین علت این حوادث، ضربه، تصادف خودرو و خشونت هستند.

 

رئیس شبکه بهداشت شهرستان دورود یادآور شد: برنامه‏های پیشگیری این کمیته در سه بخش حوادث روستایی، شهری و سوانح رانندگی اجرا می‏شود.

 

وی افزود: با حذف و اصلاح نقاط پرخطر شهر میتوان درصد زیادی از حوادثی که روزانه در سطح جامعه رخ می‏‌دهد، را کاهش داد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات