مدیر مرکز پیشگیری بهزیستی دورود:

لرستان خبر: مدیر مرکز پیشگیری بهزیستی دورود با اشاره به انواع آسیب های خانواده ها تصریح کرد: ازدواج نیازمند مهارت های ارتباطی خاصی است و فرد باید مدیریت مالی را نیز فرا بگیرد و هیجانی عمل کردن و انتخاب سریع و بدون شناخت درست، سن کم، عدم بلوغ جسمی فکری اجتماعی از آسیب های قبل از ازدواج به شمار می روند و حدود 10 درصد طلاق ها در مرحله قبل از شروع زندگی مشترک رخ می دهد.

 لرستان خبر، سکینه اکبری امروز در جلسه کمیته تخصصی خانواده کارگروه اجتماعی فرهنگی فرمانداری دورود با اشاره به موضوعات مطرح شده  در این کمیته اظهار کرد: در جلسه نخست این کمیته در حوزه موضوعات جایگاه خانواده و ضرورت ایجاد خانواده بحث شد و آمارهای دقیق تولد، مرگ، ازدواج و طلاق شهرستان ذکر و راهکار هایی برای آن ها پیش بینی شد.

 

وی افزود: از مصوبات جلسه قبل این بوده که همه اعضای کمیته در این جلسه اولویت های کاری خود را در زمینه حوزه خانواده مشخص کرده و در قالب کمیته ای تخصصی پژوهش و نظرسنجی هایی انجام و در کمیته بررسی شوند و اینکه جلسات این کمیته هر یک ماه یکبار تشکیل شوند که به دلیل تعدد جلسات و کارگروه ها تشکیل این کمیته به هر سه ماه یکبار تغییر پیدا کرد.

 

مدیر مرکز پیشگیری بهزیستی دورود از اولویت بندی مسائل و مشکلات مطروحه در کمیته خبر داد و عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که شناسایی شده اند سعی داریم به موضوع طلاق با توجه بیشتری بنگریم و بتوانیم در زمینه کاهش میزان طلاق در شهرستان قدم های موثری برداریم که هم اکنون سه آسیب برای خانواده ها وجود دارد آسیب های قبل از ازدواج، آسیب های هنگام ازدواج و آسیب های بعد از ازدواج است.

 

 اکبری در مورد آسیب های هنگام ازدواج گفت: نداشتن مسکن و اشتغال، تهیه جهیزیه، سنت های دست و پاگیر و هزینه های سرسام آور از آسیب های هنگام ازدواج به شمار می روند و نیمی از طلاق ها در مرحله هنگام ازدواج رخ می دهد.

 

وی عنوان کرد: موضوعات شخصیتی، سست شدن باورهای دینی و مذهبی، عدم صداقت ، عدم توجه به نیازهای همسر، تجمل گرایی، هوس رانی و دخالت دیگران نیز نمونه های از آسیب های بعد از ازدواج است و بر اساس تحقیقات به عمل آمده 80 درصد از طلاق ها از طرف زنان انجام می شود و عوامل اقتصادی، شخصیتی، ارتباطی، اجتماعی، فرهنگی و عوامل خانوادگی نقش به سزایی دارند.

 

مدیر مرکز پیشگیری  بهزیستی شهرستان دورود با انتقاد از وضعیت برنامه های شبکه های ماهواره ای عنوان کرد: وجود ماهواره و شبکه های ماهواره ای پیامدهای بسیار زیانباری بر بنیان خانواده ها بر جای می گذارد.

 

وی با تشریح پیامدهای منفی برنامه های شبکه های ماهواره ای اظهار کرد: ترویج خشونت، ایجاد گسست بین نسلی، کاهش تعاملات واقعی، تهدید سلامت جسمانی، ترویج مصرف گرایی، ایجاد باورهای غلط و افت عملکرد تحصیلی از پیامد های منفی شناسایی شده بر اثر نفوذ شبکه های ماهواره ای در بین خانواده‌ها است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات