معاون امور عمرانی استانداری لرستان:

لرستان خبر: معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: باید بحث آموزش و فرهنگ عمومی در رابطه با کاهش تصادفات را در استان نهادینه کنیم و برخورد پلیس را آخرین ابزار برای کاهش تصادفات لحاظ کنیم.

لرستان خبر، مجید کیانپور صبح امروز در جلسه کارگروه حمل و نقل و ایمنی لرستان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه برگزار شد، افزود: تا پنج مهرماه انتظار ما از صدا و سیمای مرکز لرستان این است که از یکی از عوامل شورای ترافیک و کارگروه ایمنی حمل و نقل لرستان را دعوت کرده و در آن برنامه آموزش و فرهنگسازی در زمینه کاهش تصادفات به مردم ارائه داده شود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: باید مردم در زمینه تصادفات و خسارت‌های وارده آشنایی کامل را داشته باشند تا بتوانیم در بحث کاهش تصادفات شاهد پیشرفت‌های خوبی باشیم.

 

گفت: کشته شدن 50 نفر در یک ماه در اثر تصادفات زیبنده استان نیست پس همه باید تلاش کنیم که این تصادفات را کاهش دهیم.

 

کیانپور افزود: طی پنج ماهه امسال شاهد 8.8 دهم درصد کاهش تلفات جاده‌ای در سطح استان لرستان بوده‌ایم که هدفگذاری ما تا پایان سال جاری کاهش 20 درصدی است و باید تلاش کنیم این امر محقق شود.

 

وی از کاهش 50 درصدی تصادفات برون‌شهری استان لرستان طی پنج ماهه امسال در استان لرستان خبر داد و گفت: در این زمینه باید تلاش شود کاهش تصادفات برون‌شهری بیشتر از این صورت گیرد.

 

این مسئول از پلیس راهور استان لرستان و کارشناس عمرانی معاونت عمرانی استان لرستان خواست بازدیدی از محور کمربندی الیگودرز را داشته و نتایج آن را به این کارگروه اعلام کنند.

 

کیانپور افزود: انتظار ما از هلال احمر و خودروهای امداد این است که در هنگام تاریک و روشن شدن هوا چراغ‌گردون‌های خود را روشن کنند تا رانندگان متوجه خطر در آن نقطه باشند.

 

وی از اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان خواست پیمانکاران را موظف کنند تا قبل از شروع کار نکات ایمنی و علائم راهنمایی و رانندگی را در پروژه‌های در دست اجرای خود نصب کنند زیرا نصب علائم راهداری درمحورهای اصلی و فرعی ضروری است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: جلسه کارگروه حمل و نقل و ایمنی لرستان باید طی دو هفته آینده برگزار شود و فرمانداران موظف هستند هفته آینده این جلسه در شهرستان‌های خود با حضور اعضای کارگروه ایمنی در استان برگزار کنند.

 

کیانپور اداره راه و شهرسازی و اداره کل حمل و نقل پایانه استان لرستان را موظف کرد که 11 خودرو با راننده را در اختیار پلیس راه لرستان برای دشت‌های نامحسوس در محورهای اصلی این استان قرار دهند.

 

وی از پلیس راه لرستان خواست برخورد جدی با رانندگان متخلف را در دستور کار خود قرار دهد و آنها را به پارکینگ‌ها منتقل کنند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات