نمایشی با طراحی بومی و استانی

نمایش ستاره صبح روایت مختصری است که از زندگی حضرت آدم شروع می شود و به زندگی حضرت عیسی(ع)، حضرت موسی(ع) و دیگر پیامبران و معصومان اشاره می کند و در ادامه به وقوع انقلاب اسلامی در ایران و هشت سال دفاع مقدس می پردازد و در نهایت با ظهور امام زمان (عج) به پایان می رسد.

«ستاره صبح» یکی از نمایش‌های فاخر کشور است که در بسیاری از نقاط کشور اجرا شده و با استقبال بسیار خوبی از طرف عموم مردم برخوردار بوده است.

نمایش های ترکیبی که تئاتری بدون دیالوگ همراه با پخش تصاویری روی پرده نقره ای است شیوه تقریبا جدیدی از اجرا در کشور به شمار می رود که توانسته به خوبی مخاطبان خود را جذب کند و روایت های خاص خود را به شکلی مناسب به مخاطب منتقل کند.

IMG10115566

نکته جالب این نمایش استقبال مناسبی است که از آن صورت گرفته به گونه ای که در این نمایش مردم در برخی از صحنه های به شدت گریه می کنند یا در صحنه سجده نکردن شیطان بر حضرت آدم با صدای بلند شیطان را لعنت می کنند.

افرادی که از این نمایش استقبال کرده اند اغلب مردم عادی هستند که در طول اجرای نمایش که تقریبا دو ساعت طول می کشد آنها به هیچ وجه احساس خستگی نمی کنند زیرا نمایش از جذابیت کافی و جلوه های ویژه برخوردار است.IMG10115733

در این نمایش بزرگ دکورهای عظیمی خلق می شود که از جمله آنها ساخت غار حرا، کوچه‌های مدینه، کشتی نوح، منجنیق پرتاب‌کننده حضرت ابراهیم (ع) در آتش و نیز فضای‌سازی سنگرها و خاکریزهای دفاع مقدس را می‌توان نام برد. در بخش دفاع مقدس این نمایشنامه از اجرای آتش و وسایلی همچون تانک نیز استفاده می شود که باعث هیجان‏زدگی تماشاگران می شود.

IMG10120007

حضرت امام خامنه ای در وصف این سبک نمایشی در جمع برخی از عوامل اجرایی به سه مورد اشاره می کند:

  1. این سبک نمایشی مانند تئاتر از فرهنگ غرب به ما نرسیده و طراحی بومی و اسلامی دارد و به همین دلیل با استقبال فراوان مردمی روبرو شده است.
  2. این سبک نمایشی باید تکثیر شود و از انحصار یک گروه خاص خارج گردد.
  3. این نمایش را از تهران خارج کنید و در استان های مختلف به اجرا درآورید.IMG10115371
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات