فرماندار شهرستان دورود:

لرستان خبر: فرماندار شهرستان دورود گفت: نیاز به فعالیت رسانه‎ها در آگاه‎سازی مردم و جامعه از نتایج استفاده از مواد مخدر در استان لرستان بیش از سایر نقاط کشور احساس می‎شود.

لرستان خبر، ماشاءالله نعمتی عصر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر شهرستان دورود با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر عزم ملی و همکاری همه جانبه مسئولان را میطلبد، گفت: مبارزه با مواد مخدر با توجه به آسیبهای آن علاوه بر وظیفه قانونی، یک وظیفه شرعی و اخلاقی را بر دوش همه ما قرار میدهد. اعتیاد یک بیماری است و این بیماری بیش از آنکه بر جسم فرد اثرگذار باشد، بر فکر و رفتار فرد تأثیر گذار است.

 

وی ضمن بااهمیت خواندن پیشگیری از آلوده ‏شدن افراد جامعه به مواد مخدر، یادآور شد: با توجه به نبود یک راهکار قطعی برای درمان اعتیاد، اهمیت پیشگیری از آلوده‏ شدن افراد به این بیماری با مصرف مواد مخدر افزایش پیدا می‏کند.

 

نعمتی تصریح کرد: باید برنامهها و فعالیتها را در بحث مبارزه با مواد مخدر عملیاتیتر کنیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست یافت.

 

فرماندار شهرستان دورود، نقش دانشگاهها در کاهش اثرات ناشی از اعتیاد در جامعه را پررنگ دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاهها با اجرای کلاسهای آموزشی مبارزه با مواد مخدر را در دستور کار قرار دهند، چراکه اثرگذاری این کلاسهای آموزشی کمتر از واحدهای درسی نیست.

 

این مسئول با اشاره به استقبال شهروندان دورودی از نمایشگاههای مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان، بیان کرد: با وجود همه کمبودها، این نمایشگاهها از سوی انجمن‏های مردمی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد که خوشبختانه با استقبال مردم نیز همراه بود.

 

نعمتی، افزایش کیفیت و کمیت این نمایشگاهها را منوط به تأمین منابع مالی دانست و گفت: با دست خالی نمی‏توان اینگونه نمایشگاهها و اقدامات را اجرایی کرد و لزوم حمایت از انجمنها احساس میشود.

 

فرماندار شهرستان دورود، راهاندازی واحدهای تحقیق و پژوهش آسیبهای اعتیاد و راههای مبارز با مواد مخدر در سطح شهرستان‏ها را تأثیرگذار دانست و عنوان داشت: می‏توان با تدوین یک نقشه راه مخصوص هر شهرستان، بهترین برنامهریزی را برای رفع این مشکل انجام داد.

 

وی در پایان با اشاره به وضعیت کمپ‏های ترک اعتیاد بدون مجوز در شهرستان دورود، یادآور شد: با توجه به مشکلاتی که این کمپها به وجود میآورند، باید کمپ‏های بدون مجوز شناسایی و تعطیل شوند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات