مسئول سازمان بسیج هنرمندان لرستان:

لرستان خبر: مسئول سازمان بسیج هنرمندان لرستان گفت: در استان لرستان باب شده که عیب‎ها را برمی‎شمارند، اما خود این افراد نقش خود را در عیب‎ها نمی‎بیند، بنابراین این امر باید در استان اصلاح شود.

لرستان خبر، فریبرز حاتمی دیشب در اختتامیه سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت در لرستان، اظهار داشت: موضوعاتی مانند ولایتپذیری، ایثار، شهادت و... خاری است که چشم دشمنان را آزار میدهد، در این میان کار هنرمندان نیز باید با دقت بیشتری تولید شود، چراکه هنرمندان میتوانند فرهنگ دفاع مقدس را جاری و آسیبپذیری دشمن را شناسایی کنند.

 

وی ادامه داد: در شرایط امروز جامعه ما، هنرمندان باید ببینند که باید چه کنند و چگونه در مقابل دشمن می‌‌توانند با اثر هنری خود ایستادگی کنند.

 

این مسئول عنوان داشت: در زمانی قرار داریم که نسل امروز باید با آن ایثارگریها جوانان گذشته آشنا شوند و نیاز است که نسل فعلی ما با این فرهنگ و ادبیات گذشته در قالب هنر آشنایی پیدا کنند، بنابراین هنرمندان به خوبی می‏توانند این نقش را در جامعه امروز ایفا کنند.

 

حاتمی ادامه داد: با توجه به اینکه افراد زیادی فیلمهای بسیجی را ساختهاند، اما به لحاظ محدودیتها از تعدادی هنرمند امروز تجلیل می‏کنیم.

 

وی با انتقاد از عدم حضور صدا و سیما با وجود دعوت از آنها، افزود: متأسفانه صدا و سیما مرکز استان در این اختتامیه با وجود دعوت حضور پیدا نکرد، این در حالی است که برخی از دستگاه‏ها در کارهای فرهنگی کوتاهی می‏کنند.

 

این مسئول یادآور شد: هر وقت کار فرهنگی می‌خواهیم انجام دهیم و می‌خواهیم با رسانه‌ها هماهنگ کنیم، برخی دستگاه‌ها ما را به بخش خصوصی ارجاع می‌دهند، این درحالی است که بعضی موضوعات هستند که جای خرج کردن و سرمایه‌گذاری اجتماعی دارند.

 

وی در ادامه چنین توضیح داد: فرهنگ دفاع مقدس چیزی جز فرهنگ عاشورایی نیست و فرهنگ دفاع مقدس منسوب به فرهنگ عاشورایی است.

 

حاتمی در ادامه از دبیر سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت در لرستان و مدیران ارشاد استان و شهرستان خرم‌آباد به دلیل همکاری خوبی که در این زمینه داشته‌اند، تقدیر کرد.

 

وی با اشاره به تعداد فیلم‌های به نمایش درآمده در لرستان، بیان کرد: در مجموع دو فیلم، پنج تله‌فیلم و چندین فیلم کوتاه در بخش داستانی و مستند پخش شد که در بخش جلوه‌گاه نور که اختصاص به فیلم‌سازان پخش نماهنگ دارد، اثری از شمس‌الدین آروند از فیلم‌سازان دفاع مقدس لرستانی به نماش درآمد.

 

به مناسبت هفته دفاع مقدس و برگزاری هم‌زمان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان لرستان از پنج فیلمساز بسیجی که آثاری مرتبط با رشادت‌ها و سرافرازی‌های رزمندگان تولید کرده‌اند، تقدیر شد.

 

فیلم‌های این جشنواره همزمان با سراسر کشور در هفته دفاع مقدس توسط سازمان بسیج هنرمندان استان در مرکز و در شهرستان‌ها توسط کانون‌های بسیج هنرمندان پلدختر و بروجرد اکران شد.

 

در اختتامیه این جشنواره از چند فیلم‌ساز دفاع مقدس استان از جمله شمس‌الدین آروند، احمد احمدپور، محسن مرادی، میکاییل موسوی و سیدمحمد طاهری تجلیل شد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات