رییس کل دادگستری لرستان:

لرستان خبر: رییس کل دادگستری لرستان گفت: ارتقا سطح علمی قضات و وکلا در افزایش سطح کیفی رسیدگی به دعاوی قضایی بسیار مهم است و استقلال قضایی دستگاه قضایی می تواند به عنوان پشتوانه مهمی در رسیدگی عادلانه و قضاوت منصفانه محسوب شود.

لرستان خبر، جعفر بدری در دیدار با اعضای سومین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان افزود: قضای اسلامی با حضور قضات شجاع و وکلای پرتلاش تجلی می یابد چراکه قضاوت و وکالت در عرصه حقوق تنها با قانون مداری و عدالت محوری جامع در جامعه، می تواند امنیت مدنی را تامین کند.


وی تصریح کرد: هر زمان که عدالت در جامعه قوت یابد به واسطه آن امنیت پایدار ایجاد می گردد وهمین امنیت می تواند رونق اقتصادی و شکوفایی فعالیت های فرهنگی و مذهبی و در نهایت منجر به استمرار جامعه ای مترقی و مقتدر شود.
 

وی ادامه داد: نخستین گام در راه رسیدن به این مهم حمایت دولت، مجلس و قوه قضائیه از کارکنان قضایی اعم از کارمندان وقضات است چراکه کانون وکلا به عنوان یاریگران دستگاه قضایی در استیفای حقوق مردم نقش مهم و تاثیر گذاری دارند.
 

بدری برگزاری نشست های تخصصی در علم حقوق با حضور قضات و کارشناسان کانون وکلا و دانشجویان نخبه رشته حقوق را خواستار شد و پیشنهاد کرد همایشی تحت عنوان 'جایگاه فرهنگ در قضاوت و و کالت' با همکاری دادگستری و کانون وکلا بر گزار شود .

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات