به دلیل عدم استقبال فعالان رسانه /

لرستان خبر: فراخوان سومین دوره خانه مطبوعات لرستان طی ماه جاری انتشار یافت اما انتخابات این خانه در 19 مهرماه جاری لغو و به اوایل آبان ماه امسال موکول شد. عدم استقبال فعالان رسانه ای استان از انتخابات خانه مطبوعات، تا حدودی بیانگر کم توجهی این قشر به این خانه پر ساز و برگ است که البته به نظر می رسد دلایل واضحی در این خصوص وجود داشته باشد.

لرستان خبر، در این فراخوان کلیه اصحاب مطبوعات ، جراید محلی، دفاتر روزنامه ها و خبرگزاری ها، روزنامه نگاران و خبرنگاران می توانند در این رویداد رسانه ای استان شرکت کنند اما به دلیل عدم استقبال خانواده رسانه استان، فراخوان دور دوم نیز صادر شده است.
 

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این راستا گفت: کمتر از 10 نفر برای حضور در این انتخابات نام نویسی کردند که با توجه به حد نصاب نرسیدن این تعداد، فراخوان دور دوم صادر شد.
 

ماشا الله امان الهی بهاروند افزود: به همین دلیل نیز برگزاری انتخابات 19 مهرماه جاری لغو و به اوایل آبان ماه امسال موکول شد.


اصحاب رسانه استان ، طی سال های گذشته نه تنها عملا خروجی از خانه مطبوعات استان ندیده بلکه هر از چندگاهی شاهد اختلافات اعضای خانه مطبوعات بودند که چندان خوشایند نبود.
 

برخی اعضا در نهان و آشکار یکدیگر را به کم کاری و بی توجهی محکوم کردند ، برخی استعفا دادند و در این میان تنها دستاوردی که برای خبرنگاران و اصحاب رسانه به بار آمد ، ' هیچ ' بود.
 

نکته قابل تامل اینکه چگونه در روز خبرنگار بیش از 200 فعال رسانه ای استان لیست و تقدیر می شوند اما امروز افرادی که برای حضور در خانه مطبوعات استان اعلام آمادگی کرده اند کمتر از انگشتان دست است.
 

به طور قطع این امر، نشان دهنده دلزدگی و ناامیدی جامعه رسانه ای استان و شاید بی اعتمادی به جایگاه خانه مطبوعات بوده چراکه امروز به رغم اینکه افراد حاضر در فضای خبری و رسانه ای استان از فعالترین خبرنگاران و عکاسان هستند اما ، استقبال آنان از انتخابات خانه مطبوعات نا امید کننده بوده است.
 

شاید دلیل دیگر در خصوص این عدم استقبال، به تفاهم نرسیدن برخی افراد در خصوص ائتلافات درباره حضور در خانه بوده ، اما به هر حال باید توجه کرد که خانه مطبوعات لرستان باید بنا شود و به معنای واقعی خانه برای اهل رسانه استان باشد.
 

دلخوری های گذشته از خانه های مطبوعات لرستان نباید دلیلی بر بی توجهی به انتخابات کنونی شود بلکه باید راهی اندیشید و بار دیگر خانه مطبوعات لرستان را از پای بست علم کرد.
 

و نکته دیگر اینکه اصحاب رسانه به خوبی واقف هستند که برای حل مسائل و مشکلات، باید از درون کمک گرفت و آستین خودی را بالا زد نه اینکه با ترک میدان و دلزدگی ، شرایط پیش آمده را به حال خود رها کرد و همچنان منتظر ناجی بود.
 

به هر حال انتظار می رود اصحاب رسانه استان که در حقیقت از افراد فعال این حوزه هستند این بار ، تا حدودی خود را نقد کرده و با تدوین برنامه های مفید و مثمر ثمر پا به این میدان فرهنگی نهاده و خانه ای پر از امید را برای خانواده رسانه استان بنا کنند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات