رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان:

لرستان خبر: رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: اگر بخواهیم از مبتلا شدن دوباره افراد ترک شده از اعتیاد جلوگیری کنیم، باید مسئولان ملی و استانی اعتبارات لازم را برای در نظر گرفتن شغل و فراگیری یک حرفه توسط این افراد را در اختیار ما قرار دهند تا از مبتلا شدن دوباره این افراد در سطح جامعه پرهیز کنیم

لرستان خبر، حجت‌‏الله فراشی دیشب در نشست خبری در خرم‌‏آباد، اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از برنامههای پلیس استان لرستان مبارزه با موادفروشان و دستگیری معتادان تابلو در سطح شهر است، بنابراین ما باید تدابیر لازم را برای نگه‏داری و ترک این افراد در نظر بگیریم.

 

وی عنوان داشت: در استان لرستان 102 کلینیک داروی ترک اعتیاد برای افراد وجود دارد که از این تعداد 17 کلینیک زیر نظر سازمان بهزیستی و مابقی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی لرستان قرار دارند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه 25 هزار نفر عضو انجمنهای «ان ای» در استان لرستان هستند، خاطرنشان کرد: در سطح کشور بین 400 تا 500 هزار نفر عضو این انجمن‏ها هستند و تحت نظارت درمان خود را طی می‌‏کنند.

 

فراشی یادآور شد: یکی از برنامه‏‌های ما در استان این است که مراکز اقامتی میان‌مدت مجوزدار را در سطح لرستان افزایش دهیم که امیدواریم تا پایان سال تعداد این مراکز به 40 مرکز برسد، این در حالی است که به نظر ما بیش از این نیازی به افزایش مراکز اقامتی میان‌مدت در لرستان نیست، چراکه در این صورت نظارتها بر این مراکز کاهش و کیفیت پایین می‌‏آید.

 

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با بیان اینکه استانداری لرستان در سال‏‌های گذشته و امسال جلسات مختلفی در قالب شورای هماهنگی به منظور حمایت و نظارت از مراکز ترک اعتیاد در لرستان برگزار کرده است، اضافه کرد: اگر بخواهیم از مبتلا شدن دوباره افراد ترک شده از اعتیاد جلوگیری کنیم، باید مسئولان ملی و استانی اعتبارات لازم را برای در نظر گرفتن شغل و فراگیری یک حرفه توسط این افراد را در اختیار ما قرار دهند تا از مبتلا شدن دوباره این افراد در سطح جامعه پرهیز کنیم، چراکه  بسیاری از این افراد پس از ترک بار دیگر به سراغ اعتیاد می‏‌روند و دلیل آن هم فراهم نبودن زیرساختهای لازم در سطح کشور و استان برای این افراد است.

 

این مسئول با اشاره به اینکه مراکز اقامتی میان مدت به صورت سمزدایی درمان را انجام میدهند، اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم، افراد مبتلا به اعتیاد را برای درمان و ترک اعتیاد به مراکز مجوزدار راهنمایی کنیم.

 

فراشی در پایان بیان کرد: انتظار ما از همه دستگا‌ه‏‌های اجرایی سامان‏دهی این افراد پس از خروج از مراکز ترک اعتیاد است، چراکه اگر این افراد سامان‏دهی نشوند، راه برای مبتلا شدن دوباره آنها باز و زمینه لازم که همان بیکاری است، فراهم است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات