لرستان خبر گزارش می دهد/

روستای "بیچون سفلی" با جمعیت هزار و 300 نفر با یک تانکر آب،آبرسانی می شود که جوابگوی این تعداد جمعیت روستا نیست به طوری که کودکان و دانش آموزان این روستا از آب آشامیدنی محروم هستند.

به گزارش لرستان خبر، مردم اهالی روستای "بیچون"  بروجرد به دلیل نبود آب با مشکلات عدیده در زندگی روزمره خود مواجه هستند که این موضوع سبب شده اهالی روستا باحضور دسته جمعی در فرمانداری بروجرد و جلسه با فرماندار دنبال راهکاری جدید باشند تا بحران آب این روستا برطرف شود.

 

مشکلات آب این منطقه از بروجرد چند سالی است که روستائیان را با مشکلات زیادی روبه رو کرده است و متاسفانه تاکنون هم راهکاری عملیاتی برای حل این مشکل در نظر گرفته نشده است.

 

"صدیقه.گ " یکی از اهالی روستای "بیچون" با اشاره به بحران آب روستایی خود اظهار کرد: فرزندان ما که دانش آموز هستند وقتی از مدرسه به خانه بازمی گردند به دلیل نبود آب لازم حتی از آب آشامیدن هم محروم هستند ما برای تامین آب مورد نیاز خود با مشکلات زیادی روبه رو هستیم  و باید آب را در یخچال بگذاریم تا منجمد شود و بعد بتوانیم از آن برای مصارف استفاده کنیم.

IMG22085369

وی با اشاره به اینکه جمعیت این روستا هزار و 300 نفر است افزود: در نزدیکی روستای ما چند روستای بالا دست قرار دارد که با یک تانکر نمی شود به این تعداد آبرسانی شود و جوابگو نیست.

 

"محمد. و" یکی دیگر از اهالی این روستا گفت: ما باید برای صرف امورات زندگی خود یک ظرف آب را برداریم که به هیچ عنوان جوابگوی نیاز ما نیست و مسئولان خود را در این شرایط جای اهالی روستا بگذارند مشاهده نمایند که زندگی ما چگونه می گذرد ما به سختی زندگی می کنیم.

 

وی افزود: چند سال است که می خواهند برای روستای بیچون چاه عمیق قرار دهند که به گفته مسئولان 400 میلیون تومان برای حفر چاه بودجه قرار دادند که متاسفانه تاکنون عملیاتی نشده است.

 

محمد کیانی معاون فرماندار بروجرد د اظهار کرد: مشکل آب این روستا را آبفار رفع نموده اما روستاهای همجوار روستای بیچون اجازه آب از طریق لوله کشی نمی دهند چون می ترسند که آب روستاهای بالا دستی کاهش پیدا کند.

81232346-5814430

وی افزود: سیتم آب لوله کشی در بیشتر روستاهای این شهرستان اجرا شده است و تعداد روستاهایی که از آب لوله کشی محروم هستند مشکلات آنها حل می شود.

 

معاون فرماندار بروجرد  با اشاره به اینکه مشکل آب شرب روستای "بیپچون" حل می شود تصریح کرد: برای رفع مشکل این روستا از خط اصلی انتقال آب روستای دهنو مقدسی آب گرفته می شود تا مشکل آب شرب این روستا رفع گردد.

 

رضا آریایی فرماندار ویژه بروجرد اظهار کرد: اعتبارات تخصیص یافته برای برطرف کردن مشکلات آب روستایی بروجرد در مجموع از اعتبارات دولتی و ماده 180، 5.3 میلیارد تومان بوده است.

 

IMG07185262

وی با اشاره به مشکل آب روستاهای بروجرد افزود: 50 روستای بروجرد با مشکل کمبود آب مواجه هستند که برای آب رسانی به این روستاهای شهرستان از تانکر استفاده می‌کنند.

 

آریایی با اشاره به مشکل تامین آب شرب شهری و روستایی بروجرد بیان کرد: براین اساس از اعتبارات تخصیص یافته به سرمایه تملک دولت به لرستان برای بروجرد از اعتبار 155 میلیارد ریال رقمی از آن که 13 میلیارد ریال را به مشکل آب شرب روستایی اختصاص یافت.

 

فرماندار ویژه بروجرد تصریح کرد: در چند روز اخیر 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران استان لرستان به شرکت آب و فاضلاب روستایی اختصاص یافته که مراحل اداری آن در حال انجام است

IMG12531749

آریایی اظهار کرد: از بودجه 180 نمایندگان بروجرد رقمی بیش از 2.5 میلیارد تومان به مشکل آب شرب بروجرد اختصاص یافته است و بر این اساس اعتبار شهرستان بروجرد با اعتبارات نمایندگان و دولت و اعتبارات مدیریت بحران شرکت آب روستایی لرستان رقمی بیش از5.3 میلیارد تومان اعتبارات در امسال برای تامین مشکل آب شرب روستایی است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: شهرستان بروجرد هم یکی از شهرستان های محروم در سطح کشوراست که این اعتبارات جواب گوی پروژه های آب رسانی بروجرد نیست و این اعتبارات برای تکمیل این پروژه ها کافی نیست

images

فرماندار ویژه بروجرد گفت: خشکسالی یک بحث جدی است که در ابعاد گسترده تری دامان کشور را گرفته است و فقط به لرستان و بروجرد مربوط نمی شود و یک بحث کلی در کشور است

 

وی با اشاره به اینکه این اعتبارات به دلیل پراکنش روستاهای بروجرد مشکل آب شرب آن ها را به طور کامل حل نمی کند، اظهار کرد: با کاهش درست مصرف کردن در زمینه آب می توانیم مصرف آب را به حداقل برسانیم و باید کسانی که متولی این کار هستند با اطلاع رسانی به این روستاها قدر آب را بدانند و در مصرف بهینه آن تلاش کنند.

 

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات