فرماندار پلدختر :

لرستان خبر: فرماندار پلدختر در آیین تجلیل از بهورزان نمونه پلدختر به نقش مهم بهورزان به عنوان همکاران خط مقدم و دفاعی نظام سلامت اشاره کرد و گفت: بهورزان سربازان و تلاشگران بی ادعای خط مقدم جبهه سلامت و عرصه بهداشت و درمان و فرشتگان نجات بیماران هستند که با کمترین توقع، بیشترین زحمات را در زمینه بهداشت و درمان متحمل می شوند.

لرستان خبر ، به مناسبت روز بهورز در آیینی با حضور فرماندار پلدختر ، امام جمعه و جمعی از مسوولان محلی ، کارشناسان و کاردان های مراکزبهداشتی درمانی و بهورزان از هفت بهورز نمونه شهرستان پلدختر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

 

 'قدرت اله ترابی نژاد' خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان را ستود و افزود: به برکت نظام اسلامی ،شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان در کشور هستیم که در هیچ دوره ای از تاریخ کشور سابقه نداشته و گسترش خدمات سلامت توسط دولت تدبیر و امید بر کسی پوشیده نیست.
 

وی با بیان این که بدون وجود بهورزان این موفقیت ها حاصل نمی شد گفت: بهورزان با حضور مستمر و ملموس در خانه های بهداشت، سلامت و امنیت را به دور افتاده ترین مناطق کشور برده و عدالت بهداشتی و درمانی را در این مناطق تحقق بخشیده اند.
 

فرماندار پلدختر یکی از دغدغه های اصلی دولت یازدهم را اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور دانست و گفت: بهورزان می بایست جهت ارتقای سلامتی مردم منطقه بیشتر تلاش کنند و همیشه اطلاعات و علم ودانش خود را با توجه به نیازهای مردم به روز نمایند و از آخرین تجهیزات و امکانات علمی، فنی استفاده نمایند .
 

امام جمعه معمولان گفت: بهورزانی که در روستاها حاضر می شوند، مردم به آنها به عنوان نماینده دولت و وزارت بهداشت نگاه می کنند و رفتار بهورزان تأثیری مستقیم بر روحیه بیماران می گذارد.
 

حجت الاسلام 'مهدی عابدینی' خانه های بهداشت را به عنوان محیطی ترین واحد روستایی در راستای ارایه خدمت در نظام شبکه های بهداشتی درمانی کشور عنوان کرد و افزود: بهورزان با حداقل امکانات توانسته اند بیشترین خدمات رسانی را برای سلامت روستاییان و عشایر انجام و وضع بهداشتی مناطق روستایی و عشایریی را افزایش دهند.
 

وی گفت: روایات و احادیث از دیدگاه معصومین (ع) در خصوص سلامتی بسیار زیاد است و نیاز است با آموزش های لازم و روحیه بسیجی در راستای ارتقا سطح سلامت مردم تلاش کرد تا جامعه ای سالم و پویا داشته باشیم.
 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدختر با بیان این که در طرح تحول نظام سلامت نقش بهورزان یک نقش اساسی و کلیدی است گفت: اجرای موفق این برنامه نیازمند مشارکت همه دست اندرکاران نظام سلامت در کشور می باشد .
 

مهندس 'احمد کرموند' ضمن تبریک روز بهورزافزود: بهورز به عنوان یکی از تاثیرگذارترین مشاغل شغلی در نظام سلامت است و در روستاها اولین رده خدمت رسانی به مردم هستند و نقش آنها در سلامت جامعه حیاتی است .
 

وی گفت: بهورزان در محل خانه های بهداشت وظایف سنگین و خطیری را عهده دار هستند آموزش بهداشت عمومی ،تشکیل گروه های داوطلب و شورای محلی بهداشت بهورزان نجات دهنده حیات انسان می باشند.
 

وی با قدردانی از بهورزان شهرستان پلدختر گفت: خانه های بهداشت با هدف رساندن خدمات بهداشتی به روستاها و تامین سلامت مردم روستاها و مناطق دور دست احداث شد و تلاش بهورزان در دور افتاده ترین روستاهای کشور موجب شد خدمات بهداشتی لازم به روستاییان ارایه شود و به این وسیله از اشاعه بیماری در جامعه جلوگیری گردد.
 

وی بهورزان را مشاوران سلامت مردم در جامعه خواند و افزود : موفقیت هایی که امروز در زمینه مختلف و ارتقای شاخص های بهداشتی درمانی شاهد هستیم در سایه تلاش و زحمات تیم سلامت بویژه بهورزان بدست آمده است.
 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدختر با قدردانی از بهورزان تلاشگر عرصه سلامت ، یکی از وظایف مهم بهورزان را ارتقای دانش سلامت و بهداشت مردم برشمرد و گفت : ارتقای شاخص های بهداشتی در کشور مرهون تلاش های تیم سلامت بویژه بهورزانی است که دلسوزانه و بی ادعا در خانه های بهداشت فعالیت دارند.
 

مهندس 'کرموند' با بیان این که بهورزان افرادی کم توقع، پرتلاش و آشنا به فرهنگ و آداب مردم روستاهایی هستند که در آن خدمت می کنند افزود: این قشر پرتلاش با عشق و علاقه در نقاط مختلف شهرستان پلدختر خدمات ارزشمندی را به جامعه هدف ارایه می دهندو ارتقای شاخص های بهداشتی مرهون زحمات آنها است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات