لرستان خبر گزارش می دهد

بعد از گذشت 8 روز از حادثه سیل لرستان و غرق شدن 5 نفر، جستجوها برای یافتن "کاظم" صفرزاده معلم فداکار لرستانی به نتیجه نرسید و عملیات جستجو متوقف شد.

به گزارش لرستان خبر، شامگاه دوشنبه28 مهرماه جاری حدود ساعت 8 و 30 دقیقه بر اثر بارش شدید باران در جاده خرم آباد- پلدختر، محل پل شوراب دچار آب گرفتگی و راه افتادن سیل شد که بر اثر آن دو خودروی سواری که یکی پژو با 4 سرنشین و دیگری پراید با 3 سرنشین بوده دچار حادثه شدند که کاظم صفرزاده معلم بوده و وحید سپهوند، امین قوچی و امین رحیمی نیز سه دانش آموز غرق شده بودند.

 خودروهای پراید و پژو بر اثر سیلاب به جانپناه کنار پل برخورد کرده و به همراه جانپناه به داخل رودخانه سقوط کردند و در لحظات اولیه یکی از سرنشینان خودروی پراید نجات یافت.

در روز اول پس از حادثه پس از جستجوی محل توسط امدادگران، بسیجیان و اهالی محلی جسد یک دانش آموز از 4 سرنشین خوروی پژو پیدا شد.

روز دوم از این حادثه جساد 2 دانش آموز دیگر از سرنشینان خودروی پژو در داخل خودرو در مسافت یک کیلومتری از محل حادثه در محل روستای "شینشا" پیدا شد ولی جسد راننده خودروی پژو که از معلمین این شهرستان بود یافت نشد.

در فاصله حدود 100 متری خودروی پژو، خودروی پراید نیز یافت شده ولی  راننده پراید یافت نشد  و نیروهای جستجو گر در تمام منطقه پراکنده و به مدت هشت روز مشغول جستجو جهت یافتن باقیمانده اجساد بودند که به نتیجه رسید و عملیات متوقف شد.

رضا آریایی مدیرکل ستادبحران لرستان در گفت و گو با لرستن خبر اظهار کرد: بعد از هشت روز عملیات جستجو و  تحقیقی که با بیش از 100 نفر و با تمام امکانات موجود و استفاده از بیش از 10 غواص انجام شد متاسفانه جسد معلم فداکار و راننده پراید یافت نشد و با نامه کتبی خود خانواده که از مسئولان تشکر کرده اند عملیات متوقف شد.

وی افزود: ما در این هشت روز حدود 350 کیلومتر که از "منطقه شوراب" تا سد کرخه می شد را جستجو کردیم و برای چند بار هم این کار را انجام دادیم که به نتیجه ای نرسیدیم.

مدیرکل ستادبحران لرستان گفت: ما به تمام مردم روستاهای مسیر اعلام کرده ایم که اگر جسد را پیدا کنند به صورت ویژه از آنها تشکر می کنیم که آن ها هم فضا را رصد می کنند که اگر پیدا شد اقدام کنند.

وی تصریح کرد: به طور معول در حادثه های سیلاب که رخ می دهد جسد افراد پیدا نمی شود و به عنوان مثال در سیل مازندران که چند سال قبل در "ماسوره" رخ داد از 32 نفر مفقوده شده در سلاب فقط جسد 20 نفر از آنها یافت شد.

حسین رضا مرادی مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان نیز در گفت و گو با لرستان خبر اظهار کرد: در ظرف هشت روز گذشته تمام مسیر را بیش از چند بار جستجو کردیم و این در حالی بود که بر اساس دستورالعمل تا نهایت 72 ساعت عملیات جستجو باید ادامه یابد ولی ما برای مطمئن شدن خانواده ها و آرامش آن ها این کار را هشت روز ادامه دادیم.

وی افزود: ما در روزهای نخست موفق به یافت جسد سه دانش آموز شدیم ولی برای یافتن معلم و راننده پراید علی رغم تلاش بسیار و استفاده از تمام امکانت به نتیجه ای نرسیدیم.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    بیخیال بچه ها.
    خدا بیامرزتش.
    جسد خیلی از بچه های جنگ که توی آب شهید شده بودند هم بر نگشت.
    باید مثلا اون موقع هم به دستگاه ها سرکوفت میزدیم

    خدا بیامرزتش
    مهم اینه که یادش بود
    اون جسم امانتی بیشتر نبود که خدا خواست امانتیشو اینجوری پس بگیره

  • ناشناس

    درست اما پیداشدن پیکرش التیامی بر دردهای دوری و سختی های آینده همسر و خانواده اش. خداکنه آقا معلم زودتر خودشو نشون بده

  • ناشناس

    خدا کمک کنه پیدا بشند

  • من و پسرم صدرا (بابانژاد)

    واقعا ما هم افسوس بسیار خوردیم.
    کاش یک کمپین برای جستجو ی بیشتر یا هنرمندان وادبا دست به یک اتفاق خوب مثل داستان نویسی یا مستندو... برای تجلیل و... می زدند

  • رضا

    خدایش رحمت کند

نظرات