بیانیه هیئات مذهبی خرم آباد در دفاع از طلبه ناهی از منکر

هیئات مذهبی خرم آباد حمله اراذل و اوباش به طلبه ناهی از منکر لرستانی را محکوم کرده و از دستگاه قضا خواستار رسیدگی به این پرونده شدند.

به گزارش لرستان خبر هیئات مذهبی خرم آباد حمله اراذل و اوباش به طلبه ناهی از منکر  لرستانی را محکوم کرده و از دستگاه قضا خواستار رسیدگی به این پرونده شدند.

متن بیانیه هیئات خرم آباد در پی مضروب شدن طلبه جوان ناهی از منکر خرم آبادی

كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللّهِ (آل عمران-110)

امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی مهم الهی است که به فرموده امیرمومنان علی (ع): همه کارهای نیک و جهاد در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای در مقابل دریاست، و به تعبیر حضرت امالم باقر(ع): قوام فرائض و واجبات دیگر، بسته به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

 

در اهمیت این موضوع همین بس که حضرت سیدالشهدا(ع) قیام خود را با هدف امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح دین رسول الله(ص) و امیرالمومنین (ع) قرار داد و در این راه شهادت را به جان خرید و به شهادت رسید.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که حرکت آمر به معروف و ناهی از منکر در ادامه راه و حرکت اولیاءالله است.

 

امروزه در فضای ضد فرهنگی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی و در یک کلام، جنگ نرم دشمن، مسئولیت همه آحاد جامعه خصوصا دلسوزان اسلام و قرآن برای مقابله با این معضل و اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر دو چندان می شود، در خط مقدم انجام این فریضه الهی طلاب حوزه های علمیه و متدینین و بسیجیان جان بر کفی هستند که تا مضروب و مجروح شدن و حتی بذل جان یک قدم عقب نگذاشته اند، و با اثبات و دوام در پی رفع گناه در جامعه قدم برداشته اند.

 

چندی است اخبار گوناگونی از گوشه و کنار استان مبنی بر حمله به آمرین به معروف و ناهیان از منکر به گوش می رسد که آخرین آن خبر مجروح شدن طلبه خرم آبادی است که با شجاعت تمام به تذکر لسانی(نهی از منکر) اقدام نمود ولی دستان آلوده اراذل و اوباش، این سرباز فرهنگی  و وفادار نظام را مورد ضرب و جرح قرار دادند و باعث مکدر شدن همه انسان های متدین و بسیجیان و طلاب گردید.

 

امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه شرعی و قانونی هر مسلمان است که شرع مقدسف عقل و هم قانون اساسی بر آن تاکید دارد. در نمظام اسلامیف باید فضای جامعه برای کسانی که ارزش های دینی و اصول اخلاقی را زیر پا می گذارند و آنچنان باید نا امن باشد که حتی فکر  هرگونه خبط و اشتباهی به سرشان نزند نه اینکه پرچمداران دین و ارزش های اسلامی و اخلاقی در معرض تهاجم اراذل و اوباش قرار گیرند.

 

لازم به ذکر است موارد مشابه قبلی نیز بوده است که طلاب و بسیجیان دیگری به جرم امر به معروف و نهی از منکر مورد حملات وحشیانه عده ای قداره بند قرار گرفتند، و امروز هم شاهد حادثه تلخ دیگری هستیم که زنگ هشداری است که مردم و مسئولان را باز هم متوجه ضعف ها و خلاهای فرهنگی و امنیتی در کشور می کند.

 

اکنون وظیفه شرعی و قانونی مراجع قضایی، امنیتی و انتظامی است که هر چه سریع تر و عامل یا عاملان این حادثه را در برابر افکار عمومی و وجدان عمومی جامعه محاکمه و به سزای عمل ننگین شان برسانند تا درس عبرتی برای همه اوباش و مروجان فساد باشد.

 

ما جمع بسیجیان ولایی و هیئات مذهبی خرم آباد با تاکید بر پیگیری حقوقی و قانونی این حادثه، از مسئولان مربوطه می خواهیم هر چه زودتر فضای عمومی جامعه را از مظاهر علنی فساد و بی بند وباری پاک کرده و مانع جولان روز افزون این هنجار شکنان شوند تا شاهد حوادث دیگری از این قبیل نباشیم.

 

هیئت کریم اهل البیت مسجد امام حسن مجتبی(ع)- هیئت بیت العباس(ع)- هیئتمحبین امام حسن(ع) – هیئت کاظمیون – هیئت عشاق الحسین (ع) – هیئت یاوران مهدی فاطمه (ع) – هیئت فطرس – هیئت عاشوراییان( متوسلین به امام زمان (عج) – هیئت حضرت سیدالشهدا(ع)، شیعیان مکتب جعفری – هیئت نورالشهدا- هیئت رایت العباس(ع) – هیئت عشاق المهدی (عج) – هیئت یا زهرا (س) – هیئت ام ابیها (س) – هیئت عصر انتظار – هیئت ابنا الزهرا (س) – هیئت متوسلین به باقر العلوم (ع) – هیئت مساکین الزهرا (س) – هیئت یوسف الزهرا (عج)

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات