مسئول توانبخشی سازمان بهزیستی بروجرد :

لرستان خبر: مسئول توانبخشی سازمان بهزیستی بروجرد گفت: بهزیستی عقب ماندگان ذهنی را که آموزش و پرورش استثنایی آنها را پذیرش نکند به مراکز عقب افتادگان ذهنی سازمان بهزیستی ارجاع می دهد و تحت آموزش واحد توانبخشی قرار می گیرند.

لرستان خبر، مریم گودرزی ظهر امروز در بازدید دانش‌آموزان دبیرستان دوره اول دخترانه فرزانگان از سازمان بهزیستی بروجرد اظهار کرد: بهزیستی عقب ماندگان ذهنی را که آموزش و پرورش استثنایی آنها را پذیرش نکند به مراکز عقب افتادگان ذهنی سازمان بهزیستی ارجاع می دهد و تحت آموزش واحد توانبخشی قرار می گیرند.

 

این مسئول ادامه داد: مراکز نگهداری به معلولان ذهنی زیر 15 سال آموزش‌های مخصوص و به معلولان بالای 15 سال حرفه آموزی ارائه می دهد.

 

گودرزی تصریح کرد: خدمات مربوط به آموزش معلولان زیر 15 سال و خدمات کاردرمانی نظیر توانبخشی معلولان حرکتی و جسمی در دو مرکز ویژه معلولان جسمی و حرکتی به نام مراکز افق در شهرستان بروجرد ارائه می شود.

 

مسئول توانبخشی سازمان بهزیستی بروجرد اضافه کرد: بیماران بخش اعصاب و روان در مراکز ابن سینا نگهداری می‌شوند و در صورت نیاز به بیماران روانی نیازمن خدمت رسانی می شود. چنانچه بیماری مزمن و نیاز به درمان طولانی مدت باشد، افراد در این مراکز به صورت شبانه روزی نگهداری می شودند.

 

وی خاطرنشان کرد: مراکز نگهداری از سالمندان امام علی(ع) و برکتی زیر نظر اداره بهزیستی شهرستان بروجرد فعالیت می‌کنند.

 

گودرزی در پایان اظهار کرد: در بخش مددکاری متناسب با شرایط فرد مراجعه کننده در خصوص برقراری مستمری، ارائه خدمات آموزشی، اشتغال و ... اقدام می‌شود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات