در لبیک به امام خامنه ای/

هیئت فرهنگی مذهبی مساکین الزهرا(س) به توصیه امام خامنه ای مبنی بر برهنه نشدن در هنگام عزاداری لبیک گفته و از شب ششم محرم امسال در هنگام سینه زنی با لباس مشکی عزاداری کردند.

به گزارش لرستان خبر هیئت فرهنگی مذهبی مساکین الزهرا(س) به توصیه امام خامنه ای مبنی بر برهنه نشدن در هنگام عزاداری لبیک گفته و از شب ششم محرم امسال در هنگام سینه زنی با لباس مشکی عزاداری کردند.

 

مداح این هیئت دلیل این کار را توصیه مقام معظم رهبری دانست و گفت: گرچه رهبر معظم انقلاب طبق فتوای خود برهنه نشدن در مجلس سینه زنی را حرام ندانسته است اما توصیه ایشان بر این است که در هنگام عزاداری این امر با لباس صورت گیرد و هیئت مساکین الزهرا(س) که خود را همیشه مطیع نظر رهبری می داند از برهنه شدن در هنگام عزاداری خودداری خواهد کرد.

 

لازم به ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده کارشناس مسائل فقهی درباره نظر مقام معظم رهبری درباره برهنه شدن در عزاداری‌ها بیان داشت: حضرت آقا توصیه فرمودند به برخی از مداحان که در عزاداری‌ها برهنه نشوند، اما این به عنوان یک فتوای فقهی نیست که ما بگوییم حرام است، خب! اگر نامحرمانی نیستند، اگر مسأله سویی بر آن مترتب نیست، دشمنان سوءاستفاده نمی‌کنند، خب! ممکن است بگوییم حرام هم نباشد؛ مثلاً یک جمع محدودی هستند، فیلمبرداری هم نمی‌کنند، فقط مردان هستند، حالا پیراهن را از تن درآوردند و سینه می‌زنند؛ اما به طور کلی توصیه ایشان این هست - به عنوان یک توصیه - که در عزاداری‌های مردها برهنه نشوند. چرا؟ چون ممکن است هم در معرض دید نامحرمان باشند و هم دشمنان باز از این مسأله برای تبلیغ علیه مکتب اهل‌ بیت(ع) سوءاستفاده کنند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • محمدی

    این خبر مال خبر افلاک بود ;i

  • ناشناس

    احسنت. خوشم اومد.
    هی میگفتم که هیئت مساکین چرا به این توصیه رهبر عمل نمیکنه که دیدم عمل کرد.

  • امیر

    گزارش تصویری از مراسم شیرخوارگان خرم آباد
    http://didbanelor.ir/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B1%D9%85-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF/

نظرات