استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: برغم هشدارها و تذکرات مکرر به مسئولان راه¬آهن مبنی بر بازسازی و بهسازی خط آهن در این مسیر بود، مسوولیت وقوع هر حادثه دیگر به عهده مقامات و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی خواهد بود.

.به گزارش لرستان خبر، "هوشنگ بازوند" در نشست بررسی مسایل و مشکلات شهرستان دورود در این شهرستان گفت: متاسفانه 9 حادثه ریلی (خروج قطار از ریل ) در محور راه آهن جنوب و ناحیه لرستان در 7 ماه گذشته اثرات نامطلوبی بر مسایل فرهنگی و اقتصادی و زیست محیطی منطقه گذاشته است.
 

استاندار لرستان افزود: وقوع این حوادث در حالی اتفاق افتاد که ابتدای سال جاری در نشستی، حساسیت موضوع و لزوم زیرسازی ، بازسازی و بهسازی به دلیل فرسودگی و نا کار آمدی خط آهن مسیر دورود – اندیمشک به مدیر عامل راه آهن کشور اطلاع رسانی شد.
 

وی تصریح کرد: بروز خسارات اقتصادی و زیست محیطی ناشی از این 9 حادثه ریلی برغم هشدارها و تذکرات مکرر مبنی بر بازسازی و بهسازی خط آهن در این مسیر بود که متاسفانه مسئولان این شرکت هیچ اهمیتی به این موضوع ندادند.

 

بازوند ادامه داد : در یکی از حوادث ، با خارج شدن 8 واگن از ریل، هزاران لیتر مواد شیمیایی موجود در یکی از واگنها به داخل روخانه تیره وارد و هزاران ماهی و دیگر آبزیان تلف شدند.
 

وی افزود: در پی بروز هر حادثه، همزمان با مسدود شدن مسیر راه آهن تهران جنوب برای ساعتها و بعضا روزها، مسئولان شهرهای مسیر راه آهن همانند دورود و ازنا و ... باید با تحمل همه کمبودها و مشکلات، مسافران مانده در راه را به وسیله اتوبوس و مینی بوس به مقصد برسانند.


وی خاطر­نشان کرد: در هر لحظه ممکن است حادثه جبران ناپذیری در راه آهن لرستان و جنوب کشور به وقوع بپیوندد که مسوولیت آن به عهده مقامات و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی خواهد بود.
 

وی تاکید کرد: وقوع پی در پی این سوانح در راه آهن، اعتماد مردم به ایمنی این وسیله را سلب خواهد کرد. مسوولان راه آهن باید هرچه سریعتر طرح بازسازی و بهسازی راه آهن مسیر دورود – اندیمشک را آغاز کنند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات