معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان :

لرستان خبر: معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت : امسال 20 هزار فقره وام ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است و با برنامه¬ریزی¬های صورت گرفته تا پایان امسال نباید هیچ زوجی در نوبت دریافت وام ازدواج قرار داشته باشد .

به گزارش لرستان خبر، سید سعید شاهرخی روز سه شنبه در کارگروه امور اجتماعی اظهار کرد : امسال 20 هزار فقره وام ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است و با برنامه­ریزی­های صورت گرفته تا پایان امسال نباید هیچ زوجی در نوبت دریافت وام ازدواج قرار داشته باشد .
 

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: سیاست های کلی و اصلی جمعیت توسط دستگاه های اجرایی مربوطه در برش استانی تهیه و به دبیرخانه ارسال شود   چراکه بزرگترین سرمایه هر کشور، نیروی انسانی آن است.

 

وی با هشدار به مسئولان در زمینه کاهش جمعیت استان، افزود: جمعیت استان از سال 65 متوسط نرخ رشد سالانه 3.88 در سال 90 به 0/44 درصد رسیده است و مسئولان جهت رفع این مشکل اهتمام جدی داشته باشند.

 

شاهرخی گفت : اولویت اصلی مدیریت ارشد استان، کار فرهنگی و بالا بردن امید به زندگی، ایجاد شرایط مناسب در کار و زندگی جوانان استان است.

 

وی با اشاره به لزوم رفع موانع و مشکلات در راستای ازدواج جوانان، تصریح کرد: فراهم کردن مسکن و اشتغال جوانان برنامه اصلی دستگاه های اجرایی استان است و باید در راستای کاهش سن ازدواج با جدیت تلاش شود.

 

وی اظهار کرد : دبیرخانه مربوطه باید طرح و برنامه­های مربوطه را جهت ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تهیه جهیزیه با استفاده از ظرفیت های استان و سازمان های مردم نهاد به طور جدی پیگیری و در جلسه بعدی ارائه کند .
 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تنها برنامه شب های فرهنگی استان، جنگ های شبانه است، شب های فرهنگی در استان نه تنها برای پرکردن اوقات فراغت، بلکه با هدف تاثیر عمیق در رفتارها و باورهای افراد بر اساس شاخص های مدنظر،برنامه ریزی شده است .

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات