هنری که می تواند باعث تلطیف فضای شهری شود

در چند روز اخیر شاهد انجام نقاشی های دیواری توسط «طهمورث آشناگر» نقاش خوش ذوق لرستانی و با همت شهرداری خرم آباد در خیابان ساحلی (زیر پل انقلاب خرم آباد) هستیم.

به گزارش لرستان خبر، کثیف بودن ديوارهاي خیابان ها و میادین اصلی شهر، بنرهای تبلیغی ، اطلاعيه ها و آگهی های دیواری نصب شده روي يکديگر، تبليغ کالاها و خدمات در معابر گاهی بر اثر بی توجهی و عدم رعایت قانون توسط شهروندان و گاهی با کم توجهی مسوولان نمای زشت و آشفته ای به شهر می دهد .

 

این بی نظمی می تواند در بلند مدت آثار مخربی بر روح و روان شهروندان بر جای گذاشته و باعث کسالت ها و افسردگی شود و یکی از وظایف ذاتی شهرداری ها تلطیف مبلمان شهری و دلپذیر نمودن فضای شهر است.

 

یکی از روش های این فضاسازی استفاده از ابزاري به نام نقاشي ديواري است که مي تواند باعث جذاب تر شدن فضای آشفته شهر برای شهروندان و رهگذران شود.

مسوولان شهرداری خرم آباد هم گاهی اوقات از نقاشی های دیواری برای زیباسازی شهر استفاده می کنند که متاسفانه به صورت سلیقه ای و نه چندان منظم این کار انجام می شود و در سال های مختلف با شدت و ضعف همراه می شود.

در چند روز اخیر شاهد انجام نقاشی دیواری توسط طهمورث آشناگر نقاش خوش ذوق لرستانی و با همت شهرداری خرم آباد در خیابان ساحلی (زیر پل انقلاب خرم آباد) هستیم که امیدواریم این اقدام به صورت مستمر و در سایر نقاط شهر صورت پذیرد.

 

یادآور می شود طهمورث آشناگر نقاش و مجسمه ساز خرم آبادی است که از ایشان نقاشی های دیواری زیبایی از شهدا و موضوعات ارزشی در سطح شهر خرم آباد دیده می شود.

 

11111

22222

33333

44444

55555

66666

77777

88888

99999

101010

111111

121212

 

 

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • امین دولتشاه

    خیلی باحالی بامرام

  • امین دولتشاه

    خیلی باحالی بامرام

  • حسین‏ ‏

    سلام‏ ‏نقاشی‏ ‏های‏ ‏شما‏ ‏بی‏ ‏نظیرند

نظرات