رئیس بیماری‌های واگیردار بهداشت بروجرد:

لرستان خبر: با مشخص شدن بیماری ایدز در افراد مبتلابه این معنی نیست که افراد جان خود را سریع از دست می‌دهند بلکه این بیماری در افراد سال‌های طول می‌کشد که نیاز است حمایت‌های مادی و معنوی به این بیماران ارائه شود.

به گزارش لرستان خبر، شهرام ممدوحی رئیس بیماری‌های واگیردار بهداشت بروجرد ظهر امروز در همایش راهکاری مبارزه با ایدز اظهار داشت: با وجود ابتلای 75 میلیون نفر در جهان به ایدز، این بیماری روند روبه افزایشی دارد.

 

وی با اشاره به جلوگیری ابتلای به این بیماری با استفاده از پیشرفت‌های نوین علمی، افزود: شایع‌ترین راه انتقال در کشور اعتیاد تزریقی است که آمار مبتلایان با این عامل نسبت به عامل‌های دیگر بیشتر است.

 

رئیس بیماری‌های واگیردار بهداشت بروجرد عنوان کرد: همایش های مبارزه با ایدز، با تأثیرگذاری بالا، سبب تغییر نگاه جامعه به افراد مبتلابه ایدز شده وبستری برای ارائه راهکار مفید به افراد مبتلاست.

 

وی به طولانی بودن مدت این بیماری اشاره و تصریح کرد: با مشخص شدن بیماری ایدز در افراد مبتلابه این معنی نیست که افراد جان خود را سریع از دست می‌دهند بلکه این بیماری در افراد سال‌های طول می‌کشد که نیاز است حمایت‌های مادی و معنوی به این بیماران ارائه شود.

 

ممدوحی به ریشه کنی این بیماری به عنوان هدف سازمان بهداشت جهانی تأکید و بیان کرد: با آموزش‌های لازم و آگاهی از افزایش این بیماری در افراد جامعه، می‌توان از آن جلوگیری کرد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات