نماینده ولی‌فقیه در لرستان خبر داد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: کنگره فخر نور، گرامیداشت شهیدان رحیمی و شهدای روحانیت لرستان با حضور یکی از شخصیت‌های برجسته کشوری بهمن‌ماه امسال در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش لرستان خبر ، ستاد برگزاری کنگره شهیدان رحیمی صبح امروز در سالن جلسات استانداری لرستان تشکیل جلسه داد.

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید احمد میرعمادی در این جلسه گفت: شهیدان الگوی بشریت و الگویی تأثیرگذار در فرهنگ جامعه هستند و تجلیل از آنها می تواند باعث الگوسازی در جامعه شود و در زدودن غفلت و بیداری جامعه موثر واقع شود آثار این تجلیل و تکریم ها می تواند باعث تداوم انقلاب اسلامی شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: از مجموع 6200 شهید استان لرستان، 55 شهید آن از روحانیون این استان بوده اند که نشان دهنده حضور روحانیت این استان در دفاع مقدس است.

  

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین میرعمادی با اشاره به شهدای شاخص استان افزود: تعدادی از شهدای لرستان از جمله شهدای شاخص هستند ‌که در 8 سال دفاع مقدس جانانه ایستادگی کردند و برخی از شهدا در زمان انقلاب اسلامی مقاومت و پایداری کردند و در هدایت مردم این استان نقش اساسی داشتند که شهیدان سید نورالدین و سید فخرالدین رحیمی از آن جمله هستند.

 

وی اضافه کرد: شجاعت، دلاوری، سردمداری، تأثیرگذاری، محبوبیت در میان مردم، مردمی بودن، تحصیلات علمی و مقام علمی این شهیدان از ویژگی های بارز این شهداست.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره کنگره های برگزار شده در استان اظهار کرد کنگره شهدای استان، کنگره شهدای روحانیت، کنگره بزرگداشت آیت‌الله کمالوند و آیت‌الله بروجردی از کارهای خوبی است  که تاکنون در استان برگزارشده است.

 

امام‌جمعه خرم‌آباد گفت:ما مدیون شهیدان رحیمی هستیم ولی متأسفانه آن‌گونه که باید و شایسته این شهدای معظم است در حق آنها کار نشده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اول اسفندماه شهادت سید نورالدین رحیمی است اواخر بهمن‌ماه سال جاری بهترین زمان است که بعد از 22 بهمن‌ماه بتوانیم کنگره بزرگداشت این شهدا را برگزار کنیم.

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین میرعمادی عنوان کرد: کنگره فخر نور، گرامیداشت شهیدان رحیمی و شهدای روحانیت با همکاری کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی صداوسیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، سازمان تبلیغات شورای هماهنگی تبلیغات استان و شهرداری خرم‌آباد برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد:  معاون سیاسی استاندار به ‌عنوان رئیس کمیته شورای هماهنگی و صدا و سیمای لرستان دبیر این کنگره است.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: سازمان صنعت معدن و تجارت استان، بنیاد شهید استان، سپاه استان آموزش‌وپرورش استان و روسای دانشگاه و نهادهای مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و شهرداری هم در کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات و پشتیبانی در برگزاری این بزرگداشت همکاری می‌کنند اما زمان دقیق برگزاری این کنگره چون دو شهید در زمان‌های متفاوتی شهید شده‌اند هنوز تعیین نشده که قرار است کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی تا پنج‌شنبه تشکیل جلسه دهند و در این مورد تصمیم‌گیری کنند.

 

امام‌جمعه خرم‌آباد بیان کرد: تبلیغات این کنگره، اختصاص سایت اطلاع‌رسانی، مصاحبه و موضوعات علمی در مورد این کنگره هم با همکاری نهادها انجام می‌شود.

 

وی مطرح کرد: قرار است که آزادراه پل زال خرم‌آباد به‌ نام شهیدان رحیمی نام‌گذاری شود و سخنران این کنگره نیز یکی از روسای قوه قضائیه یا مجلس شورای اسلامی و یا  نایب‌رئیس مجلس است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات