رئیس شورای شهر بروجرد:

لرستان خبر: رئیس شورای شهر بروجرد گفت: با اقدامات صورت گرفته، 200 میلیون تومان اعتبار جهت درختکاری در حریم ورودی شهر اختصاص یافته که امیدواریم اعتبارات عمرانی این شهرستان افزایش یابد.

به گزارش لرستان خبر، دکتر محسن روح‌بخشان ظهر امروز در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بروجرد اظهار داشت: منابع طبیعی بزرگترین سرمایه شهرستان بروجرد بوده که شورای شهر بروجرد در تلاش است تا با متخلفان زمین خوار که قصد دارند زمین های طبیعی را در مالکیت خود درآورند، برخورد قانونی کند.

 

وی با اشاره به لزوم حفظ منابع طبیعی، افزود: با اقدامات صورت گرفته، 200 میلیون تومان اعتبار جهت درختکاری در حریم ورودی شهر اختصاص یافته که امیدواریم اعتبارات عمرانی این شهرستان افزایش یابد.

 

رئیس شورای شهر بروجرد عنوان کرد: دوره های آموزشی در راستای حفاظت از منابع طبیعی برای روستائیان، کشاورزان، معلمان و اساتید، توسط شورای شهر و سایر ارگان ها برگزار شد.

 

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی عمومی در زمینه حراست از منابع طبیعی، تصریح کرد: فرهنگ درختکاری نباید به یک روز خاص اختصاص یابد و باید به فرهنگی برای تمامی روزهای سال تبدیل شود.

 

محمدرضا معظمی گودرزی عضو شورای شهر بروجرد در این جلسه اظهار داشت: با توجه به قرآن، روایات و قوانین بشری بر حفظ منابع طبیعی، بهره برداری نا به جا از منابع طبیعی، سبب فرسایش تدریجی، کاهش ذخایر طبیعی و در نهایت کمبود شدید این منابع برای نسل های آینده می شود.

 

وی افزود: با وجود تخصیص 80 درصد اراضی کشور به منابع طبیعی، ضروری است که در جهت استفاده از طرح های طبیعی، به بهره وری مناسب و توجیه آن طرح در منطقه توجه کنیم.

 

عضو شورای اسلامی شهرستان بروجرد گفت: با توجه به نبود مدیریت صحیح در ذخیره سازی آب های سطحی در فصول سرد سال، با کمبود آب در فصول گرم مواجه ایم که در این زمینه باید مدیریتی کارآمد اتخاذ شود.

 

وی به دفن غیر اصولی پسماندها در حریم شهر اشاره و بیان کرد: ساکنان همجوار با مناطقی که زباله دفن می شود، با مشکل جدی رو به رو هستند، که با وجود پیگیری های صورت گرفته، همت مسئولان در این زمینه را می طلبد.

 

معظمی گودرزی با اشاره به دفن غیر اصولی و غیر بهداشتی پسماندها در حریم شهرستان بروجرد گفت: متاسفانه با وجود پیگیری‌های فراوان دفن زباله در این شهرستان با مشکلی جدی برای ساکنین مناطقی که در آنجا دفن صورت می‌گیرد تبدیل شده  که این نیازمند توجه بیشتر تصمیم‌گیرندگان در مقوله دفن زباله‌ها و پسماندهای شهری است.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات