پدر شهید فتنه ۸۸:

در شهید ‌فتنه ۸۸ با تاکید براینکه توفیق توبه از سران فتنه سلب شده است، می‌گوید: "مسبب اصلی شهادت فرزند من کسانی هستند که مردم را تحریک کردند و زمینه ساز حضور عناصر بیگانه در کشور شدند."

به گزارش لرستان خبر، "وسایلم را جمع کنید می‌خوام برم پیش خدا" این همان جمله معروف پوریا (فرزند 7 ساله شهید فتنه 88) است که هر روز تکرار می‌کند. پدر محمد حسین می‌گوید نوه‌اش هنوز بعد از 5 سال سراغ پدرش را می‌گیرد، هر وقت برسر مزار پدرش می‌رود، با اینکه 7 سال بیشتر ندارد، ساعت‌ها گریه می‌کند.

 

پدرمحمد حسین دستانش می‌لرزد. وقتی صحبت از پسرش می‌شود با بغض برایمان حرف می‌زند اما می‌گوید که هرچه داریم برای این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی می‌دهیم. می‌گوید "اگر حضرت‌ آقا اشاره کند به وسط میدان می‌آئیم". می‌گوید فرزندم "غریبانه" به شهادت رسیده است.

 

وی خط قرمزش را فتنه‌گران می‌داند و می‌گوید "اگر من از حق خودم بگذرم، مردم از حق خودشان نمی‌گذرند. توفیق و لیاقت توبه از فتنه‌گران سلب شده است."

 

پدر این شهید فتنه به دیدارش با معصومه ابتکار، محمدعلی نجفی و مسجد‌جامعی اشاره کرد و گفت: در آن جلسه گفتم:"مسبب اصلی شهادت فرزند من کسانی هستند که مردم را تحریک کردند و زمینه ساز حضور عناصر بیگانه در کشور شدند."

 

 

مشروح گفت‌وگوی پدر شهید "محمد حسین فیض" را در ادامه می‌خوانید:

 

 آقای فیض در ابتدای مصاحبه توضیحی درباره زندگیتان داشته باشید. کمی از ویژگی‌های محمد حسین برایمان بگوئید؟

 

پدر شهید فیض: احمدرضا فیض هستم، در سال 57، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ازدواج کردم، دارای 5 فرزند شامل 3 پسر و دو دختر هستم که یکی از فرزندانم به نام محمد حسین در جریان فتنه 88 به شهادت رسید. از این فرزندانم که همگی ازدواج کرده‌اند 8 نوه دارم که یکی از نوه‌های من فرزند محمد حسین است.

 

محمد حسین کوچک‌ترین فرزند من بود. زندگی خانوادگی ما با ولایت و این انقلاب گره خورده است، 2 برادر خود را در جنگ تحمیلی از دست دادم و سال 88 نیز فرزند خود را از دست دادم. محمد حسین متولد 1362 است و در سال 1385 ازدواج کرد و‌ صاحب یک فرزند به نام پوریا است.

 

محمد حسین همیشه دلش در گرو فرامین رهبر انقلاب بود. موضع محمد حسین در قبال مقام معظم رهبری، حمایت محض از ایشان بود، همیشه این موضوع را عنوان می‌کرد" اگر حضرت آقا بگوید به میدان بیائید باید به میدان رفت."

 

شهادت "غریبانه" محمد حسین فیض در فتنه 88

 

هریک از شهدای فتنه به نحوی به شهادت رسیده‌اند، شما درباره نحوه شهادت محمد حسین برایمان بگوئید؟

 

پدر شهید فیض: من و همسرم در سال 88 در شیروان زندگی می‌کردیم و محمد حسین به همراه یک برادر دیگرش در کرج زندگی می‌کردند، درباره شهادت محمد حسین باید از واژه "غریبانه" استفاده کنم چراکه حتی از لحظه شهادت وی اطلاع دقیقی در دست ما نیست، تمامی اطلاعات ما بر اساس گفته‌های دوست صمیمی محمد حسین است که وی را تا مسیری همراه کرده است.

 

در روز 23 خرداد سال 88، محمد حسین در حال حرکت از سمت کرج محل زندگی‌اش به سمت تهران محل کارش بود. چون ترافیک شدید بوده ماشینش را در حوالی ضلع شمال شرقی میدان آزادی پارک می‌کند و آهسته از میان جمعیت عبور می‌کند، وقتی به نزدیکی پایگاه بسیج 117 نینوا می‌رسد، نسبت به تحرکات فتنه‌گران و حمله به این پایگاه واکنش نشان می‌دهد و در همین حین ناگهان فردی از روبه‌رو به سمت وی تیراندازی می‌کند، اعلام کردند که وی با یک اسلحه انگلیسی به شهادت رسیده است.

 

 

شما چگونه از این ماجرا باخبر شدید؟

 

پدر شهید فیض: ما در شیروان از این ماجرا بی‌اطلاع بودیم تا شب که خبری از محمد حسین نشد. به برادران خود و به فرزند دیگرم توصیه کردم که به بیمارستان‌های تهران و حتی پزشکی قانونی‌ها مراجعه کنند چون شرایط در آن لحظات قابل پیش بینی نبود، حدود ساعت 11 صبح روز بعد، فرزند دیگرم از تهران با من تماس گرفت و گفت: محمد‌حسین به شهادت رسیده است.

 

یکی از دغدغه‌های من در آن لحظات این بود که چگونه این خبر را به همسرم بدهم، ابتدا به وی گفتم محمد حسین در تهران زخمی شده و باید به تهران برویم، تا شب خودمان را به تهران رساندیم و آن‌جا به همسرم گفتم که محمد حسین به شهادت رسیده است.

 

همسرم اشک در چشمانش جمع شده بود، دستش می‌لرزید اما دلش محکم بود. صبح روز بعد در یک غربت خاصی محمد حسین را در بهشت زهرا تهران به خاک سپردیم، همسرش بی‌قراری می‌کرد و بر همین اساس تصمیم گرفتیم که وی را در‌‌ همان تهران دفن کنیم.

 

مسبب اصلی شهادت فرزندم، تحریک‌کنندگان مردم در فتنه 88 بودند

 

بعد از شهادت محمد حسین چه کسانی از ‌مسئولان و شخصیت‌های سیاسی به دیدار شما آمدند؟

 

پدر شهید فیض: تصمیم گرفتیم از سران فتنه شکایت کنیم، چند روز بعد از شهادت محمد حسین به دادگاه رفتم و از موسوی و کروبی در‌‌ همان دادگاه شکایت کردم. چند روز بعد از شکایت با من تماس گرفتند که نمایندگان آن‌ها قصد دارند با شما و خانواده‌ شما ملاقات داشته باشند. 

 

 خانم ابتکار و آقایان مسجد جامعی و نجفی چند روز بعد از شهادت محمد حسین به منزل ما آمدند. در آن جلسه 2 ساعته به آن‌ها گفتم: "مسبب اصلی کشته شدن فرزند من کسانی هستند که مردم را تحریک کردند و زمینه‌ساز حضور عناصر بیگانه در کشور شدند."

 

فتنه‌گران خسارتشان تنها در زمینه‌سازی برای کشتن آدم‌ها نیست، آن‌ها زمینه‌ساز از بین‌رفتن حق مردم در جامعه شدند یک شکوه و عظمت ملی را به یک بحران تبدیل کردند، گناه آن‌ها نابخشودنی است. من اعتقاد دارم بسیاری از اتفاقاتی که در دوران فتنه افتاد اتفاقی نبود، بسیاری از آن آموزش دیده به میدان آمده بودند.

 

در‌‌ همان روز‌ها برادر آقای احمدی‌نژاد نیز به دیدار ما آمد، در آن جلسه آقای احمدی‌نژاد می‌گفت: "بحث این کسانی که به خیابان‌ها می‌آیند، احمدی‌نژاد نیست آن‌ها موضوع نظام را در میان دارند، اگر آقایان رای می‌اوردند بازهم به خیابان‌ها می‌آمدند قصد آن‌ها تنها از بین بردن انقلاب اسلامی است.

 

 

روایتی از بی‌قراری‌های فرزند شهید "محمدحسین فیض"

 
شرایط زندگی همسر شهید محمد حسین به همراه پوریا به چه شکل است؟

 

پدر شهید فیض: همسر محمد حسین چون از یک سالگی والدین خود را از دست داده بود وابستگی بسیار زیادی به محمد حسین داشت، بعد از آن حادثه تا مدت‌ها حال روز خوبی نداشت. پوریا نوه‌ام که الان هفت ساله شده، هنوز بهانه پدرش را می‌گیرد.

 

پوریا در‌‌ همان 2 سال ارتباط بسیار زیادی با پدرش برقرار کرده بود و ما تا مدت‌ها به وی می‌گفتیم، پدرش پیش خدا رفته است. چند وقته پیش وقتی به وی گفتیم که پدرت به شهادت رسیده است، به مادرش می‌گفت" من می‌خوام پیش خدا بروم." هروقت سر قبر پدرش می‌رود با اینکه 7 سال بیشتر ندارد، ساعت‌ها گریه می‌کند و همیشه برای پدرش بی‌قراری می‌کند.

 

 عناصر فتنه سابقه انقلابی داشتند، چطور شد که کسانی که سابقه انقلابی بسیار زیادی داشتند به مقابله با انقلاب پرداختند؟

 

پدر شهید فیض: حضرت امام (ره) جمله‌ای ‌برای شاه داشتند، ایشان می‌گفتند: شاه اگر دستش را در دریا هم کند "پاک" نمی‌شود. همان دوران عده‌ای می‌آمدند‌‌ به امام(ره) می‌گفتند که شاه خیلی هم مقصر نیست معاونانش بیشتر مقصر‌اند. امام(ره) با قدرت ایستاد و گفت: "شاه مقصر اصلی است."

 

داستان شرایط امروز هم خیلی از آن دوران دور نیست سران فتنه هرکاری کنند، نمی‌توانند از زیر حقوقی که پایمال شده فرار کنند. وقتی کل نظام زیر سئوال می‌رود، با یک بخشش ساده حل نمی‌شود.  

 

محاکمه سران فتنه مهم‌ترین خواسته ما است

 

برخی جریانات سیاسی اصلاح‌طلب می‌گویند باید حصر سران فتنه برداشته شود. شما از جایگاه پدری که فرزندش را در فتنه 88 تقدیم نظام کرد، آیا راضی می‌شوید حصر سران فتنه برداشته شود؟

 

پدر شهید فیض: محاکمه سران فتنه مهم‌ترین خواسته ما است، ما خانواده‌های شهدا نمی‌توانیم از ضربه‌ای که فتنه گران به نظام وارد کردند، بگذریم و گناه آن‌ها قطعا نابخشودنی است و سران فتنه باید در روز قیامت جواب پس بدهند. توصیه‌ای هم دارم برای کسانی که امروز بحث توبه سران فتنه را مطرح می‌کنند. "سران فتنه اصلا توفیق توبه ندارند."

 

اوایل انقلاب بعد از اینکه خیانت‌های بنی صدر رو شد امام(ره) فرمودند: بنی صدر توبه کند او را می‌بخشیم. این سئوال پیش آمد و گفتیم چرا توبه کند ما باید وی را ببخشیم. از نزدیکان امام راحل موضوع را جویا شدیم آن‌ها می‌گفتند امام(ره) این موضوع را مطرح کرده اما بنی صدر که توفیق توبه را ندارد و در نهایت دیدیم به همین شکل هم شد. فتنه‌گران هم به همین شکل توفیق توبه را از دست داده‌اند.

 

حصر سران فتنه به نظرم کمترین مجازاتی که می‌توانست برای سران فتنه در نظر گرفته شود. چون سران فتنه مسئول اصلی اتفاقات سال 88 هستند و نظام جمهوری اسلامی شرایط رافت را برای آن‌ها به وجود آورده است. این افراد مستقیماً در فتنه و حوادث بعد از آن دخیل هستند. ظلمی که سران فتنه به نظام وارد کردند قابل قیمت‌گذاری نیست.

 

 

به نظر شما حضور مردم در 9 دی‌ماه چه پیامی را برای مسئولان در آینده جمهوری اسلامی داشت؟

 

پدر شهید فیض: تمام کسانی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در فتنه دست داشتند، نباید به عنوان مسئول دولتی معرفی شوند، اگر برخی فکر می‌کنند که این افراد توبه می‌کنند و به نظام بر می‌گردند در اشتباه کامل به سر می‌برند، این افراد علاوه بر اینکه نمی‌توانند به دولت کمکی کنند، زمینه‌ساز تضعیف دولت نیز می‌شوند و فتنه‌گران دولت را در امواج خروشان حوادث غرق خواهند کرد.

 

همین چند روز پیش فائزه هاشمی برای سخنرانی به دانشگاه آزاد مشهد آمده بود. این افراد همان‌هایی بودند که در سال 88 مدعی تقلب در انتخابات شدند، زمینه‌ساز آشوب‌های بسیار زیادی شدند اما الان چون شرایط را مناسب دیده‌اند دوباره خیال فعالیت‌های سیاسی به سرشان زده است.

منبع: تسنیم

انهای پیام/

***گفت‌وگو از توحید آرش‌نیا

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات