مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان:

لرستان خبر: مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: شما واقفان، با همکاری یکدیگر تلاش کنید تا موقوفات احیا شود، همگی ما یک هدف مشترک داریم و باید نسبت به وقف تلاش کنیم.

به گزارش لرستان خبر، حجت الاسلام مرتضی خاکباز ظهر امروز در همایش تجلیل از واقفان در بروجرد اظهار داشت: شما واقفان، با همکاری یکدیگر تلاش کنید تا موقوفات احیا شود، همگی ما یک هدف مشترک داریم و باید نسبت به وقف تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به سخنان امام علی (ع) در خطبه 43 نهج البلاغه، افزود: ایشان می فرمایند: من از دو چیز امتم خیلی بیم دارم و می ترسم به آن گرفتار شوند، نخست پیروی از هوای نفس و دیگری آرزوهای طویل است که انسان را از کار خیر بازمی دارند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان عنوان کرد: با وجود فشارهای وارده از سوی اعمال تحریم ها بر کشور، نذورات و موقوفات در امامزاده ها و مجالس عزاداری امام حسین (ع) همچنان واریز می شود و این نشان از اعتقاد معنوی مردم دارد که تحریم در آن اثرگذار نیست.

 

وی ضمن تأکید بر اینکه خدمت به امامزادگان خدمت به زریه حضرت زهرا (س) است، خاطر نشان کرد: سالانه بیش از دو میلیون بار زائر در ایام نوروز به زیارت امامزادگان لرستان می روند.

 

خاکباز با اشاره به اینکه ثواب نگهداری از موقوفات کمتر از وقف نیست، بیان کرد: با وجود اینکه اصحاب وقف گنجینه ای ناتمام دارند، هیئت امنا و متولیان با نگهداری و حفظ موقوفات و مسجد و حسینیه کار بسیار مهمی انجام می دهند.

 

حجت‌الاسلام ترابی امام جمعه بروجرد در این همایش اظهار داشت: بر اساس وقف، انسان دارایی های موقت و نابودشدنی خود را در راه رضای خدا می بخشد و به این ترتیب آنها را ماندنی و ابدی می کند.

 

وی افزود: تلاش برای توسعه فرهنگی، اجتملعی، اقتصادی، بهداشتی و ترویج فرهنگ ائمه (ع) از طریق وقف، اجری دائمی و معنوی دارد و سبب تقویت بن مایه های اجتماعی می شود.

 

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: انسان های مؤمن و معتقد به وعده های خداوند، با وقف اموال خود از فرصت های خود کمال استفاده را برده و اموال خود را به بهای بهشت با خدا معامله می کنند.

 

وی با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن کمک به همنوع، عنوان کرد: در انسان های با تقوا، انگیزه انفاق به وسیله ایمان به مبدأ و معاد، تقویت شده و آنها نسبت به مشکلات دیگران احساس مسئولیت می کنند.

 

حجت‌الاسلام ترابی بر ماندگاری اسلام پس از 1400 سال را به واسطه واقفان و انسان های باتقوا تأکید و خاطر نشان کرد: اوج لذت خیرین در خدمت به خلق و دین خداست که در این راستا برکات متعددی بر جای گذاشته است.

 

وی ضمن اشاره به اهمیت بالای حفظ موقوفات، افزود: بسیاری از مکان های عمومی از جمله مدارس، کتابخانه ها، آب انبارها و کاروانسراها در گذشته، مراکز درمانی و مدارس علمیه جزء موقوفات هستند.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات