ظهر امروز/

لرستان خبر: ظهر امروز در مراسمی دوازدهمین کتابخانه دیجیتال گویا مخصوص نابینایان در کشور، با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در بروجرد افتتاح شد.

به گزارش لرستان خبر، ظهر امروز در مراسمی دوازدهمین کتابخانه دیجیتال گویا مخصوص نابینایان در کشور، با همکاری انجمن نابینایان کشور در بروجرد افتتاح شد.

 

با توجه به اینکه کتابخانه دیجیتال نابینایان بروجرد در مدت کوتاهی اجرایی و راه اندازی شد، خدمات خوبی از جمله 400 عنوان کتاب گویا در قالب CD و MP3 به کودکان و نوجوانان نابینا ارائه می دهد.

 

علی اکبر جمالی مدیرعامل انجمن نابینایان کشور در این مراسم که با حضور یک شرکت معتبر در احداث کتابخانههای دیجیتال نابینایان، سفیر کمپین کودکان امید در ایران و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: تعداد کودکان و نوجوانان نابینا در شهرستان ها، ملاک راه اندازی این کتابخانه های دیجیتال است.

 

وی افزود: علاوه بر تعداد نابینایان، توجه به شهرستان های کمتر برخوردار از ملاک های انتخاب شهرستان ها برای راه اندازی کتابخانه دیجیتال است، چرا که افتتاح این کتابخانه ها با تعیین معیار و شاخصه ها اجرایی می شوند.

 

مدیرعامل انجمن نابینایان کشور عنوان کرد: با اعلام آمادگی یکی از شرکت های معتبر کشور جهت اجرای پروژه فرهنگی برای نابینایان، گروهی تحقیقی با توجه به نیاز نابینایان با حضور کارشناسان تشکیل شد.

 

وی تصریح کرد: نتیجه تحقیقات، ایجاد کتابخانه گویای صوتی برای کودکان و نوجوانان نابینا بود که افراد زیادی جهت ضبط صدا و صوت اعلام آمادگی کردند.

 

جمالی با اشاره به اینکه انتخاب کتاب برای این قشر، با همفکری مشاوران و شورای عالی کتاب صورت گرفت، خاطر نشان کرد: پس از انتخاب کتاب، پروژه صورت هدفمند و جدیت پیگیری شد که در نتیجه آن 12 کتابخانه دیجیتال در کشور راه اندازی شد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات