نماینده مردم بروجرد در مجلس:

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: آن چیزهایی که در جوامع غربی ارزش تلقی می شد همه را فدای پیشرفت های ظاهری کردند یعنی در شئون پیش رفتند که فقط نیازهای مادی بشر را پاسخ می دهد آن هم به تنها به نفع افراد بهره مند جامعه است.

بهرام بیرانوند در گفت و گو با لرستان خبر ، گفت: در زمینه مدل الگوی پیشرفت کارهای خوبی در حوزه تبیین و گفتمان انجام شده است ولی کار اجرای آن هنوز در دست کارشناسانی است که الگویشان برای پیشبرد امور توسعه غربی است.

 

وی خاطرنشان کرد: معتقدین به تدوین و اجرای الگوی اسلامی ایرانی به شکل تساعدی در حال افزایش است و در بین نمایندگان مجلس تعداد قابل توجهی معتقد به دنبال تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هستند.

 

نماینده مردم بروجرد در مجلس تصریح کرد: برای اجرایی کردن ماده یک برنامه پنجم ظرف سه سال دولت باید به کمک سایر قوا الگویی تدوین کند ازطرف دیگر معاونت راهبردی یک سری جملات آورد که فاقد شاخصه‌های یک نقشه راه بود و می بایست مشخصات یک نقشه راه را برای نیل به پیشرفت در سایه عدالت داشته باشد.

 

وی گفت: چیزی که معاونت راهبردی ارائه داد کلی بود که حتما باید خودشان دوباره ترجمه کنند و به نظر می آید بیشتر کپی برداری از سیاست‌های کلان اطراف است، مجموعه های خوبی الان روی این قضایا کار می کنند و مواردی را به عنوان پیش در آمد مشخص کردند تا در تدوین الگوی نهایی حداقل نقشه راهی تدوین شود و کمک کند ما به تدوین الگوی اصلی برسیم.

 

بیرانوند در رابطه با الگوی پیشرفت ایرانی اظهار داشت: ما در تعریف انسان و راهکارهای نیل به هدف غربی ها مشترک نیستیم، غربی ها تنها جایی که خوب توانستند پیش روند ساختمان، جاده و بعضی از ابزارهای تکنولوژیک است منتها در بقیه شئون نه تنها پیشرفت نداشتند بلکه پسرفت داشتند.

 

نماینده مردم بروجرد در مجلس عنوان کرد: آن چیزهایی که در جوامع غربی ارزش تلقی می شد همه را فدای پیشرفت های ظاهری کردند یعنی در شئون پیش رفتند که فقط نیازهای مادی بشر را پاسخ می دهد آن هم به تنها به نفع افراد بهره مند جامعه است.

 

وی بیان کرد: الگوهایی که آنها جلو می برند به حاکمیت مطلق سیاسی و اقتصادی یک درصد جوامع منجر شده و عملا 99 درصد افراد جامعه به برده های شیک پوشی تبدیل شده اند که وظیفه ای جز به رسمیت شناختن حاکمیت یک درصد ندارند .

 

بیرانوند اظهار داشت: ما معتقدیم آنها در تقسیم منافع جامعه و اداره سیاسی جامعه‌شان حقی ندارند ولی پیشرفت اسلامی این نیست پیشرفت اسلامی در طراحی هر قدمش روح عدالت حاکم است.

 

نماینده مردم بروجرد در مجلس افزود: خانواده عالی ترین رکن تربیت است بنابراین حفظ بنیادی ترین نهاد جامعه دراولویت است، پیشرفت اسلامی مبتنی بر عدالت که توسط ایرانی ها دنبال می شود یکی از دلایل  پیشرفت ایرانی اسلامی است از این رو ابتکار ذهن خلاق ایرانی  کمک می کند نه تنها شکاف های اجتماعی و اقتصادی به وجود نیاید و تشدید نشود بلکه آن شکاف هایی هم که وجود دارد پُر شود.

 

وی بیان کرد: بعضی از معتقدین به توسعه غربی اشکال می گیرند که شما کلی گویی می کنید و الگویی برای اداره چنین جامعه ای ندارید، ما غیر از صدر اسلام می توانیم آدرس هایی بدهیم که برمبنای همین ادبیات دینی جوامع کوچک اداره کردیم و کار آمدی هم گرفته شده است.

 

بیرانوند عنوان کرد: ما در ایران اسلامی با این ادبیات، هشت سال دفاع مقدس را پیش بردیم که به معنای استفاده از ادبیات دینی برای اداره یک جامعه مبارز و جهادگر در مواجهه ای بزرگ است و این نرم افزار و ادبیات دینی را می توان به عنوان یک سند ارائه کنیم که در آن جامعه کوچک تنظیم روابط می کند و کار آمدی دارد.

 

نماینده مردم بروجرد در مجلس افزود: درهشت سال دفاع مقدس با دست خالی اگر برمبنای روش های غربی که تکیه بر ابزار بود جلو می‌رفتیم می بایست همان روزهای اول جنگ را واگذار کنیم .

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات