بازگشت به عقب در شهرداری خرم آباد؛

فردی که هشت ماه پیش از شهرداری خرم آباد تودیع شده بود ، امروز دوباره به عنوان شهردار انتخاب شد

 

علی بابایی دقایقی قبل در  گفت و گو با لرستان خبر، در رابطه با انتخاب شهردار جدید خرم آباد اظهار داشت: در صد و دومین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر خرم آباد که صبح امروز برگزار شد، یحیی عیدی بیرانوند تنها کاندیدای شهرداری خرم آباد عنوان شهردار خرم آباد منصوب شد .

 

وی افزود: عیدی بیرانوند هر 13 رای موافق اعضای شهرداری را به خود اختصاص داد و از طرف اعضا به عنوان شهردار خرم آباد  انتخاب شد.

 

مسئول روابط عمومی شورای شهر خرم آباد در رابطه با سوابق مهم کاری عیدی بیرانوند بیان کرد: نماینده شوراهای اسلامی استان لرستان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان لرستان در سال 1381، نماینده سازمان شهرداری های کشور و رئیس کمیته حل اختلاف سازمان اتوبوسرانی بروجرد در سال های 1389-1390 بوده است.

 

وی تصریح کرد: رییس مجمع مشورتی شوراهای استان لرستان در سال های 1380- 1382 و مدیر عامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری خرم آباددرسال های 1389-1390 و مدیر عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری خرم آباددر سال1390 تاکنون بوده است.

 

به گزارش لرستان خبر، مسئولیت سرپرستی شهرداری خرم آباد را پیش از این سیاوش سپهوند بر عهده داشت و پیش از وی نیز محمد مهرابی به عنوان شهردار خرم آباد ایفای مسئولیت می کرد که در ۲۹ آبان ماه سالجاری استیضاح شد و با رای ۹ نفر از اعضای شورای شهر خرم آباد از مسئولیت کنار گذاشته شد.

 

نکته قابل تامل آنجاست که پیش از انتخاب محمد مهرابی از سوی شورای شهر خرم آباد به عنوان شهردار مسئولیت سرپرستی شهرداری خرم آباد بر عهده یحیی عیدی بیرانوند-گزینه جدید شهرداری خرم آباد- قرار داشت که شورا ترجیح داد در آن برهه زمانی محمد مهرابی را جایگزین وی کند و امروز دوباره شورا به همین گزینه رجوع کرده است.

 

بنابر این گزارش برکناری محمد مهرابی از شهرداری خرم آباد پس از کمتر از ۹ ماه شهرداری در حالی رخ داد که بعد از شش ماه بلاتکلیفی شهرداری و اداره شدن مهم ترین شهر استان لرستان با سرپرستی، حکم مهرابی در یکم اسفندماه سال گذشته صادر و مراسم معارفه وی در سوم اسفندماه برگزار شده بود.

 

معارفه نخستین شهردار دوره جدید شورای اسلامی شهر خرم آباد طی اواخر سال گذشته در فضایی انجام شده که انتقادات زیادی از مجموعه شورای شهر خرم آباد به دلیل تعلل در این زمینه از سوی مسئولان استان صورت گرفته بود.

 

 

انتخاب مجدد یحیی عیدی بیرانوند هشت ماه پس از تودیع

 

این انتقادات از استاندار لرستان با جمله "دوستان شورای شهر به اندازه کافی تمرین دموکراسی انجام داده اند" آغاز شد و به رئیس کل دادگستری رسید تا جعفر بدری هشدار دهد در صورت عدم انتخاب سریع شهردار موضوع در شورای حل اختلاف مطرح و چنانچه شورای حل اختلاف تشخیص دهد اختلاف موجود بین اعضای شورای شهر موجب اختلال در ایفای وظایف قانونی شورای شهر شده به طور قطع حکم به انحلال آن صادر خواهد کرد.

 

مجموع این انتقادات و هشدارها موجب شد تا اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد پس از ۱۷ جلسه تصمیم بگیرند مسئولیت شهرداری خرم آباد را به محمد مهرابی رئیس این شورا بسپارند تا در کمتر از ۹ ماه برخی از اعضای شورای شهر رای خود را مهرابی پس گرفته و وی را استیضاح کنند.

 

بنابر این گزارش پیش از این هرمز نصیری از اردیبهشت ماه سال ۹۱ تا چهارم آذرماه سال ۹۲ مسئولیت شهرداری خرم آباد را بر عهده داشت تا آذرماه شهرداری خرم آباد شاهد معارفه نخستین سرپرست شهرداری در دوره جدید فعالیت شورای اسلامی دوره چهارم شهر خرم آباد باشد.

 

 

یحیی عیدی بیرانوند که مطابق قانون می توانست حداکثر سه ماه مسئولیت سرپرستی شهرداری خرم آباد را بر عهده داشته باشد جای خود را محمد مهرابی داد تا دو ماه و ۲۹ روز مسئولیت مهم ترین شهرداری لرستان را بر عهده داشته باشد.

 

این در حالیست که صندلی شهرداری خرم آباد در طول سالهای گذشته همواره صندلی لرزانی بوده به طوریکه عمر مدیران شهری خرم آباد بسیار کوتاه بوده و همین امر برنامه ریزی در حوزه مدیریت شهری را با چالشهای جدی مواجه کرده است.

 

طی سالهای اخیر وضعیت ترافیک، پروژه های نیمه کاره، معضل آبگرفتگی، وضعیت فضای سبز، وضعیت مبلمان شهری، ساخت و سازهای غیرمجاز، بافتهای فرسوده، عدم جذب سرمایه گذاری، بی توجهی به ظرفیتهای گردشگری خرم آباد، عدم اجرای پروژه های عمرانی کارشناسی و بزرگ، معضل حاشیه نشینی و دهها معضل شهری دیگر مردم خرم آباد را آزار می دهد و همچنان پایه های مدیریت شهری در خرم آباد می لنگد.

 

 شهرداری خرم‌آباد در سال ۱۳۰۳ تاسیس شده و علی رغم نزدیک به ۹۰ سال سابقه همچنان با مشکلات عدیده ای مواجه است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • بابک

    اصلا تعجب نکنید اگه دو ماه دیگه عوض شد (:

  • بابک

    اصلا تعجب نکنید اگه دو ماه دیگه عوض شد (:

  • ناشناس

    ازجلونظام.عقب گرد....

  • ایمان

    شهردار فقط امیر کبیر خرم اباد هرمز نصیری

نظرات