«تاریخ از جنایات بزرگ در مدرسه بروجرد شرمسار شد»

کاوه گودرزی یکی از مجروحین و جانبازان جنگ تحمیلی است که در جریان دفاع مقدس به فیض جانبازی نائل آمده است.

به گزارش لرستان خبر، کاوه گودرزی یکی از  جانبازان جنگ تحمیلی است که در دوران دفاع مقدس به فیض جانبازی نائل آمده است.

 

وی در گفتگو با لرستان خبر ، در مورد 20 دی ماه 65 و حمله موشکی رژیم بعث عراق به مدارس امام حسن مجتبی(ع) و فیاض بخش بروجرد گفت: رژیم بعث عراق همچنان شهر ما را مورد اصابت بمب و راکت های اهدایی دنیای استکبار قرار می داد و در خیال خام خود تصور می کرد با کشیدن جنگ به شهرها می تواند به مملکت ما صدمه بزند.

 

گودرزی که از آن دوران با تاثر و تاسف یاد کرد، ادامه داد: پس از اینکه در جبهه مورد اصابت ترکش قرار گرفتم با پایی قطع شده، گردنی تیر خورده و دستی ترکش خورده و سوخته روی تخت بیمارستان شهید چمران بروجرد که آن دوران تنها بیمارستان دارای امکانات جراحی بود، مدتی بستری بودم.

 

این جانباز در ادامه با یادآوری خاطرات آن روزهای وحشت و خون، گفت: مردم از ترس حمله هوایی، دلهره داشتند چرا که هر لحظه ممکن بود با اصابت بمب یا راکت و موشکی، به شهر، خیابان یا محله ای ویران شود با این حال همه خاطرات ترس و دلهره هجوم وحشیانه رژیم بعث عراق را در آن روزها به خاطر داشتند برای همین این دلهره از ذهن مردم پاک نمی شد.

 

وی اقدام دشمن بعثی را حرکتی در راستای تضعیف روحیه مردم خواند تاکید کرد: طرف ما در جنگ رسم مردانه جنگیدن را فراموش کرده بود یا بهتر بگویم از اول جنگ صفت مردانه و درمیدان جنگ جنگیدن را نداشت.

 

گودرزی ادامه داد: ساعاتی پس از بستری شدن من در بیمارستان شهر در حال استراحت بود که ناگهان صدای  آژیر خطر ، بیمارستان را به جنب و جوش درآورد و همه مردم را به سمت پناهگاهها برای استقرار در آنجا کشاند ولی جا به اندازه کافی نبود و فقط بیماران بستری می توانستند در آنجا پناه بگیرند.

 

این جانباز دفاع مقدس یادآور شد: در همین لحظه صدای انفجار و غرش مهیبی شهر را به لرزه در آورد و شیشه های بیمارستان را که با چسب به شکل ضربدر مهار شده بودند به شدت لرزاند ترکش و بمب ها یک طرف، زخم شیشه های خرد شده یک طرف پس از چند لحظه صدای آژیر آمبولانس ها و ماشین های آتش نشانی در شهر پیچید و پس از آن بود که متوجه شدیم مدرسه شهید فیاض بخش مورد اصابت موشکی قرار گرفته است.

 

گودرزی با ابرز تاسف از یادآوری این فاجعه فراموش نشدنی اظهار کرد: هنوز چند لحظه بیشتر نگذشته بود که بیمارستان مملو از مجروحین و جانبازان بمباران اخیر شد در همین حال چند امدادگر کودک ترکش خورده ای را جهت بستری به آنجا آوردند و چون تخت خالی یافت نمی شد به ناچار او را در کنار من بستری کردند.

 

وی یادآور شد: صحنه رقت بار و تاثر برانگیزی بود روی چندین برانکارد ملحفه ای سفید کشیده شده بود که معلوم می شد آنان به شهادت رسیده اند کودکانی که بی هیچ نقشی در جنگ، مظلومانه و وحشیانه به خاک و خون کشیده شده بودند بیمارستان پر شده بود از اجساد این قربانیان حتی دیگر هیچ جای خالی در بیمارستان یافت نمی شد این روزهای غم انگیز هیچ گاه از خاطر مردم این شهر فراموش نخواهد شد.

                                                                                                                     


انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات