شکایت به دلیل انتقاد از آمارهای نجومی

شهرداری پلدختر به دلیل آنچه که آن را توهین و نشر اکاذیب می نامد از نشریه بالاگریوه که در حال حاضر تنها نشریه فعال شهرستان پلدختر محسوب می شود شکایت نموده است. مسئله ای که باعث نگرانی افکار عمومی و اصحاب رسانه استان است نگرانی از باب شدن این رویه در میان سایر مدیران و فشار بر اصحاب رسانه و بستن راه بر هرگونه نقدی باشد.

به گزارش لرستان خبر،  شهرداری پلدختر به دلیل آنچه که آن را توهین و نشر اکاذیب می نامد از نشریه بالاگریوه که در حال حاضر تنها نشریه فعال شهرستان پلدختر محسوب می شود شکایت نموده است. مسئله ای که باعث نگرانی افکار عمومی و اصحاب رسانه استان است نگرانی از باب شدن این رویه در میان سایر مدیران و فشار بر اصحاب رسانه و بستن راه بر هرگونه نقدی باشد.

 

مسئله ای که باعث این واکنش غیر حرفه ای و عجولانه از سوی شهرداری پلدختر شد مربوط به گزارشی در ویژه نامه روزنامه جام جم شماره 4141  سه شنبه 18 آذر93 تحت عنوان « پلدختردر مسیررشد و توسعه »  است .

 

نشریه بالاگریوه می نویسد: شهردار پلدختر در این گزارش آمارها و ارقام نجومی و غیرقابل باوری را در ارتباط با فعالیت های شهرداری ارائه داده است که پذیرش آنها نه تنها برای اهل فن بلکه هرفرد مدرسه نرفته ای را هم به شک و تردید می اندازد.

 

در این گزارش صرف نظر از اینکه پمپاژ 15 سال پیش آب رودخانه کشگان برای فضای سبز شهر ازفعالیت های کنونی شهرداری قلمداد شده اما نکته قابل تأمل آن است که شهردار مدعی شده درمدت تصدی وی برشهرداری ، 50 کیلومتر پل بر روی تقاطع معابر ، 26 کیلومتر سرعت گیر و 5/19 کیلومتر آسفالت درسطح شهر انجام گرفته است !

 

شهردار در این گزارش همچنین به رشد 500 درصدی اعتبارات شهرداری پلدختر در نتیجه تعامل با مسئولان اجرائی شهرستان واستان اشاره کرده که بسیارجای تأمل دارد.

 

4 - Copy

 

موردی که باید یادآور شد این است که در فصل سوم قانون مطبوعات با عنوان حقوق مطبوعات چنین آمده است:

ماده۳٫ رسانه ها حق دارند نظرات، انتقادات سازنده، پیشنهادها، توضیحات مردم و مسئولین را با رعایت موازین اسلامی و مصالح جامعه درج و به اطلاع عموم برسانند.

ماده۴٫ هیچ مقام دولتی و غیر دولتی حق ندارد برای چاپ مطلب یا مقاله ای درصدد اعمال فشار بر مطبوعات برآید و یا به سانسور و کنترل نشریات مبادرت کند.

ماده۵٫ کسب و انتشار اخبار داخلی و خارجی که به منظور افزایش آگاهی عمومی و حفظ مصالح جامعه باشد با رعایت این قانون ، حق قانونی مطبوعات است.

 

همچنین بر اساس ماده 23 قانون مطبوعات هر گاه در مطبوعات مطالبي مبني بر توهين يا افترا يا انتقاد نسبت به اشخاص حقيقي و حقوقي مشاهده شود، ذي نفع حق دارد پاسخ آن را ظرف يک ماه به طور کتبي براي همان نشريه نوشته و نشريه مزبور موظف است اين گونه توضيحات و پاسخ ها را در يکي از دو شماره يي که پس از وصول پاسخ منتشر مي شود، در همان صفحه و ستون و با همان حروف که اصل مطلب منتشر شده به طور رايگان به چاپ برساند، به شرط آنکه جواب متضمن توهين و افترا به کسي نباشد.

 

 

در مورد مذکور نشریه بالاگریوه مشاهده می شود که این رسانه تنها قسمت هایی از سخنان شهردار پلدختر را مورد تردید دانسته و شهرداری پلدختر می توانست با ارسال جواب به این نشریه از آمار ارائه شده خود دفاع کند که این کار می توانست نشان دهنده تعامل این ارگان با رسانه ها و آگاهی به ضرورت نقد و انتقاد توسط رسانه ها باشد اما متاسفانه شهردار پلدختر اولین اقدامی که انجام داد شکایت از نشریه بالاگریوه بود.

 

حال سوال اینجاست که شهرداری پلدختر چه زمان می خواهد از آماری که ارائه کرده و هر مخاطبی حق دارد در آن تردید کند دفاع کند و اگر واقعا این کارهای وسیع و اقدامات تحسین برانگیز!!! را انجام داده آنها را به ارائه مستندات به مخاطبان نشان دهد تا موجبات افزایش امید مردم نجیب پلدختر را فراهم نماید.

 


انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • شهروندپلدختری

    باسلام به آقای شهردار
    شماقبل از روی کارآمدن دولت دکتر روحانی مرتباً ازاصولگرائی وولایت صحبت می کردید.چی شد که روز 9 دی درخانه ماندن را برحضوردرمراسم باشکوه 9 دی ترجیح دادید؟ این گونه صحنه ها برای پایبندی به اصولگرائی، ولایت وانقلاب خیلی کم پیش می آید.

  • بسیچی

    درجواب اقای شهروند پلدختر....ایشان باخودروی شاسی بلند شهرداری تشریف بردن 9دی را در روستای چم گردله گرامی داشته ....اونجا همم میشه صفا کرد وهم مراسم گرفت...درضمن ایشون
    ادم انعطاف پذیریه. بستگی داره حاکمیت با کی باشه...

  • ناشناس

    اولا"که من فکرنمیکنم بسیجی باشیدچون یک بسیجی باخداست . ایمان داردشهامت داردشجاعت داردتهمت نمیزددروغ نمیگوید ازبرادروهمرزخودش دفاع میکندبی ریاست وخیلی ازدیگرصفات خوب خدارادارد.

  • ناشناس

    دوما"درروز9دی نه فقط شهردارپلدختربلکه تمام شهرداران استان لرستان برای بازدیدازکیش درشهرهای خودنبودندپس لطفا"تهمت نزنید

نظرات