با مداحی صادق آهنگران و حضور چشمگیر مردم پلدختر؛

دومین یادواره شهدای شهرستان پلدختر در حالی در 30 دیماه سال جاری در سالن 9 دی سپاه ناحیه پلدختر برگزار شد که حضور چشمگیر مردم انقلابی و ولایتمدار پلدختر و خلوص نیت آنها مرکب از پیر و جوان، زن و مرد، فارغ از هرگونه اختلاف نظر و اختلاف سیاسی جلای خاصی به محفل یادمان افلاکیان دفاع مقدس در خطه انقلابی و شهادت طلب و شهیدپرور پلدختر داده بود.

به گزارش لرستان خبر ، در تمام جوامع بشري، ارزش‌هايي وجود دارد كه بنيان اصلي فرهنگ آن جامعه را شكل مي‌دهند، اهـميت و جايگاه اين ارزشها به گونه‌اي است كه هـرملّتي، هـويّت وحيات اجتماعي و سياسي خـود را در پايبندي و احترام به آنها و انتقال كامل آن به نسل‌هاي آينده مي‌داند.

 

سرزمين پاك ايران نيز بيش از هر جاي ديگر، مفتخر به داشتن ارزش‌هاي والا و اصيلي است كه نمونه‌ي آن را در كمتر جايي مي‌توان يافت. فرهنگ ايثار و شهادت يكي از ارزش‌هایی است كه هم زمان با تاريخ اين سرزمين شكل گرفته و هميشه از جايگاه ويژه‌اي برخوردار بوده است.

 

پس از واقعه‌ي عظيم عاشورا، اعتبار و ارزش اين فرهنگ در نزد ايرانيان دو چندان شده و جنبه‌ي تقدس و الهي نيز به خود گرفته است. امّا متأسفانه اين يادگار سرخ علوي، در مقاطعي از تاريخ و به علل مختلف، به حاشيه كشانده شده ويا مورد تهديد و شبيخون فرهنگي دشمنان خارجي واقع گشته است.

 

دومین یادواره شهدای پلدختر

 

اكنون نيز همان استراتژی با نیت از بین بردن فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین روحیه شهادت طلبی تحت عنوان جنگ نرم با راهبرد از میان برداشتن اسلام ناب درجریان است، بنابراین با توجه به این امر هر ايراني آگاه و با غيرت اين وظيفه را داردكه به سهم خود و يا با تلاش دست جمعي،  در رفع نواقص داخلي و تهديدات خارجي بكوشد و پاسدار و مرّوج اين فرهنگ عاشورايي باشد.

 

یکی از این گامها زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت و حفظ روحیه شهادت طلبی است که برپایی یادواره‌های شهدا و آشنایی با سیره و روش آن افلاکیان همیشه جاوید است .

 

 

دومین یادواره شهدای شهرستان پلدختر در حالی در 30 دیماه سال جاری در سالن 9 دی سپاه ناحیه پلدختر برگزار شد که حضور چشمگیر مردم انقلابی و ولایتمدار پلدختر و خلوص نیت آنها مرکب از پیر و جوان، زن و مرد، فارغ از هرگونه اختلاف نظر و اختلاف  سیاسی جلای خاصی به محفل یادمان افلاکیان دفاع مقدس در خطه انقلابی و شهادت طلب و شهیدپرور پلدختر داده بود.

 

دومین یادواره شهدای پلدختر

 

عزیزان سپاه پلدختر با جدیت و تلاش هر آنچه در توان داشتند برای برگزاری باشکوه این مراسم معنوی به کار گرفته بودند و ثمره آن تلاشها حضور چشمگیر و عزتمندانه مردمی بود که روزی پدران، فرزندان ، برادران و عزیزانشان را از همین میعادگاه (سپاه شهرستان) به سوی جبهه‌های نورعلیه ظلمت بدرقه کرده بودند.

 

هر چند جای خالی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان سردارکشکولی در این مراسم باشکوه خالی بود تا از دلاوری های همرزمان و یاران شهیدش بگوید، و نماینده مقام عظمای ولایت دراستان حضرت حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی حضور نداشت تا مردم عاشق ولایت پلدختر از برکت حضور نماینده رهبر و مقتدایشان در محفل تجلیل از آلاله های پرپر خود احساس آرامش معنوی دو چندان نمایند، اما نفس مسیحائی شهدا و عشق و علاقه مردم به سبزپوشان سپاه این سربازان پاکباخته ولایت و رهبری مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار پلدختررا با چنان شوق و ذوقی به سالن 9دی سپاه شهرستان و محوطه سپاه کشانده بود که همه مسائل دنیائی، حزبی وجریانی دراین مراسم رنگ باخته بودند وآنچه مشاهده می شد تداعی گرحال و هوای جبهه ها، شب های عملیات وفریادهای استغاثه ویازهرا(س)بود.

 

بدون شک برگزاری چنین همایش ها و یادواره هایی علاوه بر اینکه در نهادینه کردن فرهنگ بسیج و ایثار و شهادت نقش بسزایی دارد، می تواند زمینه ساز اشاعه باور ایثار و وحدت در بین مردمی باشدکه در عین کثرت همیشه وحدت داشته و اختلافات سیاسی و ناملایمات روزگار ذره ای از ارادتشان به اسلام و انقلاب و باور عمیق شان به ولایت، امام و رهبری کم نکرده و به یقین تداوم این یادواره‌ها با اهداف مذکور می تواند محقق کننده فرهنگ بسیجی و ارزشی در بین مردم شهیدپرور و ولایت مدار پلدختری باشد که 312لاله پرپر را تقدیم مصحف عشق به خمینی درکربلای ایران نموده‌اند.

 

منبع: بالاگریوه

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • علیرضا

    خداقوت به دست اندرکاران این مراسم

  • ناظری

    باسلام و تشکر فراوان از امام جمعه ی محترم و ولایتمدار شهرستان شهید پرور پلدختر، چند نکته به عنوان یادآوری ذکر می شود:

    1- به علت اطلاع رسانی دیر هنگام، متاسفانه علی رغم تلاش فراوان توفیق حضور در این مراسم معنوی را نداشتیم.

    2- گزارشی جامع همراه با تصاویر با کیفیت از یادواره در وبسایت ارائه نشده.

  • حسینی

    به روح ملکوتی و مطهر همین سرداران و شهداقسم زمانی که سخنران یادواره فقط ازیک نفرکه به قول او عمویش شهید شده نام برد حسرتی عمیق رادرچهره همسریکی ازسرداران شهید پلدخترکه درکنارم نشسته بود وسپس های های گریه کردن اورا ازشدت ناراحتی برای اینکه به جای نام بردن ازشهدای پلدخترکه یادواره به احترام آنها برگزارشده بود،را به چشم خودیدم و هرچه اورا دلداری دادم نتواستم اواآرام کرده و ازعصبانیت او بکاهم.

  • پلدختری

    اززحمات پاسداران حریم ولایت دربرگزاری این یادواره سپاسگزاری می نمایم

  • حسین

    ازشرکت کنندگان درمراسم بودم.خیلی دلم گرفت برای مظلومیت سرداران مظلوم وگمنام پلدختر....شکارچی.کوشکی.ترکاشوند.عیدی نزاد.نعمتی احمدپور.استویی.هاشمی.....
    معنویت این مراسم فقط مداحی اهنگران ومحیط معنوی ان یعنی سپاه میعادگاه عاشقان ولایت وشهادت بود.

نظرات