توان پایین رقابتی کارخانه شیر لرستان؛

استاندار لرستان، گفت: از نظر قیمت، کارخانه شیر پگاه لرستان نتوانسته است با دیگر کارخانه های شیر رقابت کند به طوری که مواد اولیه شیر از لرستان به اراک فرستاده می شود و در نهایت این محصول با قیمت کمتری دوباره به استان برمی‌گردد

به گزارش لرستان خبر ، جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ظهر امروز با حضور استاندار لرستان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان و جمعی از فعالان بخش خصوصی در خرم آباد برگزار گردید.

 

هوشنگ بازوند گفت: از نظر قیمت، کارخانه شیر پگاه لرستان نتوانسته است با دیگر کارخانه های شیر رقابت کند به طوری که مواد اولیه شیر از لرستان به اراک فرستاده می شود و در نهایت این محصول با قیمت کمتری دوباره به استان برمی‌گردد و آموزش و پرورش استان لرستان هم به دلیل قیمت پایین تر شیر خود را از اراک خریداری می کند.

 

 

استاندار لرستان افزود: کارخانه شیر پگاه لرستان برای این که بتواند با کارخانه های شهرهای دیگر رقابت کند  باید کارایی خود را تقویت نماید و در صورتی که در تجهیزات مشکل دارد می تواند از صندوق توسعه ملی تسهیلات گرفته و تجهیزات خود را به روز کند.

 

در ادامه این جلسه مدیر دیوان محاسبات لرستان گفت:  کارخانه شیر استان مرکزی شیر را با نرخ کمتری نسبت به  کارخانه پگاه لرستان عرضه می کند و به همین علت برنده مناقصه شده است، در حالی است که مواد اولیه شیر را  از استان لرستان خریداری می کند.

 

صالح صادق پور ادامه داد: واحدهای استان باید تا جایی که امکان دارد قیمت تمام شده شیر را پایین بیاورند و در صورتی که  حمایتی از این واحدها انجام پذیرد می توانند در این عرصه رقابت کنند.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات