لرستان خبر گزارش می‌دهد؛

تعطیلی نانوایی روستای زیودار از توابع شهرستان پلدختر گلایه مردم و اهالی روستا را به همراه داشته و تأمین نان مردم را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش لرستان خبر ، مردم روستای زیودار پلدختر از توابع شهرستان پلدختر در استان لرستان به خاطر تعطیل شدن نانوایی دچار مشکلات زیادی شده‌اند.

 

 

برای مشخص شدن جزئیات، مسافت 30 کیلومتری را پشت سر گذاشتیم تا به روستای زیودار پلدختر رسیدیم و از نزدیک با مردم این منطقه به گفت‌وگو نشستیم.

 

 کم شدن سهمیه آرد خانه پزی روستای زیودار

 

احمد خسروی یکی از اهالی روستای زیودار معمولان از توابع شهرستان پلدختر در گفت‌وگو با لرستان خبر اظهار داشت: در جلسه‌ای شورای آرد و نان شهرستان مقرر شد که از سهمیه آرد روستا 60 درصد به خانه پزی و 40 درصد به نانوایی داده شود تا نانوایی که سال‌ها تعطیل بوده بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

 

 

وی افزود: ولی متأسفانه این مهم اجرایی نشده و شرکت غله شهرستان پلدختر چهار تن از سهمیه آرد خانه پزی روستای زیودار را کسر کرده است و علت این کار مشخص نیست و در حال حاضر نانوایی روستا فعالیتی ندارد و تعطیل است.

 

 

«هاشم طرهانی» یکی از اهالی روستا به خبرنگار ما گفت: در سال‌های گذشته این روستا دارای نانوایی بود که به علت رعایت نکردن بهداشت، اهالی روستا نسبت به این موضوع اعتراض و صورت‌جلسه‌ای را در این زمینه تنظیم و تهیه و به بخشداری معمولان ارائه کردند.

 

 

 

وی با اشاره به تعطیلی نانوایی روستا افزود: بخشدار وقت نیز اقدام به تعطیلی این واحد نانوایی کرد و اخیراً مسئول اداره غله شهرستان پلدختر که با جلسه‌ای که در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد و با اختصاص سهمیه آرد به نانوایی روستای زیودار این واحد فعالیت خود را آغاز کرد.

 

 

«رضا نصیری» یکی دیگر از اهالی روستای زیودار پلدختر عنوان کرد: مسئول اداره غله شهرستان اعلام کرده که از ابتدای بهمن‌ماه جاری آرد روستا شارژ شده است و می‌توانید سهمیه خود را از اداره تعاون روستایی دریافت کنید.

 

نانوایی روستای زیودار تعطیل است

 

وی با اشاره به شارژ نشدن سهمیه آرد مردم روستا بیان کرد: اهالی روستا به اداره تعاون روستایی شهرستان جهت دریافت سهمیه آرد خانه پزی خود مراجعه ولی اعلام شد که سهمیه بهمن‌ماه جاری تاکنون شارژ نشده است.

 

«رضا میری» یکی دیگر از اهالی روستای زیودار اظهار داشت: از سهمیه قبل آرد خانه پزی 80 کیسه کسر و به نانوایی داده‌اند ولی نانوایی هنوز غیرفعال است و اهالی روستا از این بابت سخت در مضیقه قرار دارند.

 

 

«افشار حیدر پور» رئیس اداره غله شهرستان پلدختر گفت: هیچ‌گونه مشکلی در رابطه با توزیع آرد در شهرستان وجود ندارد.

 

وی با اشاره به دلایل کسر سهمیه آرد مردم روستا افزود: میزانی از سهمیه آرد خانه پزی روستای زیودار کسر تا نانوایی روستا مجدداً بتواند فعالیت خود را از سر پی بگیرد که این موضوع در جلسه شورای آرد و نان شهرستان مصوب شده است.

 

بازرسان به روستای زیودار اعزام می‌شوند

 

رئیس اداره غله شهرستان پلدختر از اعزام بازرسان به روستای زیودار خبر داد و خاطرنشان کرد: بازرسان جهت فعال و یا غیرفعال بودن نانوایی به روستای زیودار اعزام می‌شوند که در صورت اثبات عدم فعالیت نانوایی، سهمیه آن کم و به جریمه نقدی محکوم و در صورت تکرار و ادامه به لغو سهمیه آرد محکوم می‌شود.

 

 

«عباس محمودی» بخشدار معمولان در گفت‌وگو با لرستان خبر اظهار داشت: مشکلات روستای زیودار در زمینه آرد موردبررسی قرار گرفت و مقرر شد از سهمیه آرد روستا 60 درصد به اهالی جهت آرد خانه پزی و 40 درصد به نانوایی روستا اختصاص داده شود.

 

 

وی با اشاره به جریمه نانوایی روستای زیودار اشاره کرد و افزود: درصورتی‌که نانوایی روستای زیودار مبادرت به پخت نان ننماید سهمیه آرد نانوایی قطع و به خانه پزی اختصاص خواهد یافت.

 

مشکلات نان مردم روستای زیودار برطرف شود

 

قدرت اله ترابی نژاد فرماندار پلدختر در گفت‌وگو با لرستان خبر استفاده از نان باکیفیت را ابتدایی‌ترین حقوق اهالی و مردم دانست و اظهار داشت: نان، مهم‌ترین بخش از غذای روزانه مردم است و باید برای باکیفیت شدن تولید این محصول تلاش کنیم.

 

 

وی بابیان این‌که خبازان به سه اصل کیفیت، بهداشت و تکریم مشتری توجه بیش‌تری داشته باشند، افزود: هیچ توجیهی در خصوص عدم مرغوبیت و رعایت نکردن مسائل بهداشتی و جود ندارد و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

 

 

ترابی نژاد عنوان کرد: بخشدار معمولان با اهالی روستای زیودار جهت ساماندهی نانوایی و رفع مشکلات توزیع آرد جلسه‌ای تشکیل داد تا مشکلات موجود حل شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز تخلف از سوی نانوایی روستای زیودار با این واحد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و سرانجام به تعطیلی آن منجر می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • صادق بهرامى c r 7

    به نام خدا. با عرض سلام وخسته نباشى به تمام مردم لر زبان .روستاى زيودار بدجورى ب سالن ورزشى احتياج دارند.با تشكر صادق بهرامى Cr7

  • کر لک

    زیودار از قوم لک هستند

  • احمد عبدی نژاد

    سلام به اب آشامیدنی روستای زیودار توجه کنین مردم این روستا برای تامین آب شرب مشکل دارن.با تشکراحمد عبدی نژاد

  • احمد عبدی نژاد

    سلام به اب آشامیدنی روستای زیودار توجه کنین مردم این روستا برای تامین آب شرب مشکل دارن.با تشکراحمد عبدی نژاد

  • احمد عبدی نژاد

    سلام به اب آشامیدنی روستای زیودار توجه کنین مردم این روستا برای تامین آب شرب مشکل دارن.با تشکراحمد عبدی نژاد

نظرات