قبل از فرارسیدن فصل گرما مسئولان به فکر باشند؛

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان گفت: با شروع فصل گرما بیش از 190 هزار نفر مشکل آب دارند.

به گزارش لرستان خبر ، علیرضا کاکاوند گفت: در راستای مقابله با بیآبی 359 روستا در استان شناسایی شده است که احتمال دارد با مشکل مواجه شوند.

 

وی اضافه کرد: این روستاها دارای جمعیتی بالغ بر 191 هزار نفر هستند؛ قبلاً 75 روستا مشکل داشتند که با تانکر آبرسانی میشد اما در بعضی موارد به 135 روستا نیز رسیدهایم.

 

کاکاوند ادامه داد: برای تأمین آب روستاها به 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. برای تأمین آب روستاها برای هر کدام از آنها نسخه جداگانهای باید پیچیده شود؛ بعضی از آنها نیاز به لایروبی، کفشکنی، حفر چاه، اجاره و انتقال آب از جایی به جای دیگر دارند.

 

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان تصریح کرد: برای انتقال آب 7 تانکر خریداری شده و 23 عدد نیز از قبل داشتیم که در حال حاضر نیازی به تانکر نداریم.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل اصلی تأمین آب این است که از آب شرب برای آبیاری باغات و روستاها استفاده میشود. چاههای غیرمجاز شناسایی شدهاند و از دادگستری درخواست میشود که سریعتر رسیدگی کنند.

 

کاکاوند یادآور شد: در خیلی از روستاها مازاد آب داریم و 35 روستای بدون آب در جوار روستاهای آبدار هستند که مجوز انتقال نداریم.

 

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان اظهار کرد: قبل از شروع گرما باید پروژههای عمرانی نیمه کاره را به اتمام رساند؛ اعتبارات تأمین شود مشکلی در زمینه تأمین آب نخواهیم داشت.

 

منبع: ایسنا

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • محسن

    فعلا که زوده وقتی تابستون و گرما از راه رسید مسئولای استان هم فکری به حال کم آبی می کنن

نظرات