لرستان خبر گزارش می دهد؛

کرامات عدیده و حاجت های برآورده شده عوام و خاص، ما را از ارائه سند و شجره امام زاده محمد( علیه سلام) بی نیاز می کند ولی در عین حال حضرت آیت الله العظمی مرحوم مرعشی نجفی (ره) درستی نسب امام زاده را به حضرت امام موسی بن جعفر (علیه سلام) مورد تأیید قرار داده اند.

به گزارش لرستان خبر ، در زیارت امام زادگان و بزرگان دین دستوراتی از ناحیه ائمه اطهار و علما مبنی بر مستحب بودن چنین عملی رسیده است و به لطف الهی چنین مکان هایی در سراسر کشور مأمن امنی برای شیفتگان به اهل بیت (علیهم السّلام) هستند.

 

 

محله درب گنبد واقع در 40 کیلومتری شهرستان کوهدشت میزبان امام زاده واجب التعظیمی است که سالانه میزبان هزاران زائر از لرستان و غرب کشور است و شاید بتوان این مکان را مقدس ترین جای زیارتی غرب کشور نامید.

 

 

کرامات عدیده و حاجت های برآورده شده عوام و خاص، ما را از ارائه سند و شجره امام زاده محمد( علیه سلام)  بی نیاز می کند ولی در عین حال حضرت آیت الله العظمی مرحوم مرعشی نجفی (ره) درستی نسب امام زاده را به حضرت امام موسی بن جعفر (علیه سلام) مورد تأیید قرار داده اند.

 

 

همچنین در كتاب تحفه الازها تألیف ضامن بن شد قم المدنی الحسنی اجداد آن حضرت را چنین بیان نموده است.

 

 

ابی محمد زاهد بن ابی جعفر احمد زاهد بن تاج الدین ابراهیم مجاب بن محمد العابدین بن الامام موسی الكاظم (علیهم السّلام) و قبُرُه فی لرستان علی ماء سیمره و یعرف بشاه محمد (علیه السّلام).

 

امامزاده محمد کوهدشت

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان در مورد زائران حرم امام زاده محمد (ع) گفت: سالانه بیش از 500 هزار زائر برای زیارت امام زاده محمد (ع) به محله درب گنبد شهرستان کوهدشت سفر می کنند.

 

 

همانطور که گفته شد امام زاده شاه محمد (ع) همانند بسیاری از مکان های مقدس مکان برآورده شدن حاجات است و کرامات عدیده ای که از این محل صورت گرفته، نزد مردم لرستان و حتی غرب کشور معروف است و عوام و خواص این موضوع را تایید می کنند که برای سندیت موضوع به برآروده شدن حاجت یک ولی خدا در زیارت امام زاده محمد بسنده می کنیم.

 

 

در مورد کرامات صادر شده از امام زاده محمد در سایت زندگینامه صالحان شیعه، از قول مرحوم حاج محمد رضا الطافی نشاط دو حکایت نقل شده است که در این گفتار یکی از آن ها نقل می شود.

 

امامزاده محمد کوهدشت

 

لازم به ذکر است که مرحوم الطافی نشاط کسی بوده که شیخ رجبعلی خیاط سفارش دیدنش را به شاگردانش کرده بود و علمایی مانند مرحوم آخوند ملا حسینقلی همدانی به ایشان عنایت داشت و از علمای حاضر نیز کسانی همچون دانشمند شهیر، حجت الاسلام قرائتی از محضرشان کسب فیض نموده اند.

 

 

 

مرحوم حاج محمد رضا الطافی نشاط درباره چگونگی تشرفش به خانه خدا می گفت: سال ها پیش، برای نخستین بار به زیارت شاهزاده محمد در منطقه درب گنبد رفته بودم و عرض کردم: شنیده ام که شما نوه موسی بن جعفر هستی، من حاجتی دارم که از شما می خواهم و آن سفر مکه است.

 

 

چند ماهی از این ماجرا گذشت و ایام حج نزدیک می شد، حاجی ها آماده سفر بودند و یکی یکی عازم می شدند، شبی در خانه به صدا درآمد، آشنایی بود که می گفت: فلانی بیماری قلبی دارد و به او اجازه سفر نداده اند، بلیط هواپیما هم برایش صادر شده ولی نمی گذارند برود شما (مرحوم الطافی نشاط) حاضری به جای ایشان بروید... و این چنین حاجت این مرد خدا توسط امام زاده شاه محمد (علیه سلام) برآورده به خیر می شود.

 

 

با وجود چنین مکان مقدسی در شهر درب گنبد، اما زیر ساخت های موجود این منطقه نه در شان امام زاده است و نه زائران حرم، و در ایام مناسبتی مانند عید نوروز، مردم به دلیل نبود جای اسکان مناسب، به طبیعت منطقه پناه می برند و جای دارد مسئولان منطقه و استان، قدر چنین ظرفیت فرهنگی و دینی را در منطقه بدانند و در جهت احداث زیر ساخت ها اقدام لازم را انجام دهند.    

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • سید رضا

    : شادي روح امامزاده محمّد صلوات.

  • یونس احمدی

    گداهای حرم را جمع کنید.

نظرات