پروازمرغ با شیب ناملایم در آستانه سال جدید؛

در آستانه عید نوروز قیمت بعضی از کالاها و نیازمندی های مردم لرستان به نرخ های نگران کننده ای رسیده است و در این بین سبد مصرفی مردم استان با توجه به معدل درآمد پایینی که نسبت به استان های دیگر دارند نسبت به نوسان قیمت کالاهای اساسی حساس تر است.

به گزارش لرستان خبر ، هر ساله در ایام نوروز شاهد افزایش قیمت بعضی از کالاها در سطح ملی و استانی هستیم که این افزایش قیمت با توجه به تفاوت معدل درآمد در استان های کشور، تاثیر آن نیز به طور قطع متفاوت است.

 

 

 

لرستان یکی از استان های کشور است که به دلایل فراوان معدل درآمدی مردم آن نازل است و در حقیقت بسیاری از آن ها سطح معیشتشان زیر خط فقر است، بنابراین زندگی خانواده های لرستانی نسبت به نوسان قیمت ها بسیار حساس است.

 

 

 

با توجه به اینکه هنوز یک ماه به عید نوروز مانده، اما صعود 100 درصدی قیمت بعضی از کالاهای اساسی مردم لرستان را بیش از پیش تحت فشار قرار داده و این درحالی است که این افزایش قیمت، محصول راهبردی سفره مردم لرستان یعنی نان را نیز هدف قرار داده است.

 

 

                       قیمت مرغ لرستان

 

با وجود درآمد کم مردم لرستان، نزدیکی ایام عید، فقیر و غنی را مجبور و محتاج خرید گوشت مرغ می کند، محصولی که این روزها افزایش کم سابقه قیمت را تجربه می کند و در عمده فروشی های استان، که قیمت حداقلی است به کیلویی 7500 تومان رسیده است.

 

 

 

این افزایش قیمت ناگهانی مرغ در حالی است که این محصول تا چند ماه پیش به کیلویی 4500 تومان در مغازه های خرد هم تنزل پیدا کرده بود و جای تعجب است که چگونه عرض چند ماه قیمت آن نزدیک به 80 درصد در لرستان رشد داشته است.

 

 

 

در این زمینه ایرج سپهوند معاون سابق بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: در روزهای پایانی سال به علت تقاضای بالا، با کمبود مرغ در استان مواجه میشویم.

 

 

 

وی با بیان اینکه در روزهای عادی سال، مرغ تولید شده در استان جوابگوی نیاز لرستان بوده و حتی مقدار قابل توجهی نیز به خوزستان صادر می‌شود، افزود: تنها در ایام پایانی سال و آن هم به علت تقاضای بالا، با کمبود مرغ در سطح استان مواجه میشویم.

 

 

 

وی ادامه داد: به منظور خودکفا شدن استان در تولید مرغ، طرح‌های با ظرفیت 4 میلیون قطعه به بانک کشاورزی معرفی شدهاند که با به بهره برداری رسیدن آنها از لحاظ تولید گوشت مرغ کاملاً خودکفا و به یکی از قطبهای تولید گوشت مرغ در کشور تبدیل می شویم.

 

                           قیمت مرغ لرستان

 

افزایش قیمت مرغ در ماه آخر سال در استان لرستان منحصر به گوشت مرغ نیست و نان یکی دیگر ار محصولاتی است که بعضی از انواع آن تا نزدیک به 100 درصد افزایش قیمت داشته است، به عنوان نمونه قیمت نان سنگگ در بعضی از نانوایی های لرستان از 550 تومان به قیمت باورنکردنی 1000 تومان رسیده است.

 

 

 

به نظر می رسد شعارهای خوش رنگ و لعاب مسئولان اجرایی کشور در افزایش قیمت های این روزهای کشور و به ویژه استان لرستان رنگ باخته است و نمی دانیم با کدام تدبیر و امید و یا با کدام شیب ملایم و فرمول اقتصادی می توان نرخ یک محصول را تا نزدیک به 100 درصد افزایش داد.

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • خاطره گو

    یادش به خیر یه روز ما رفتیم مهمونی بهمون مرغ دادند

  • ناشناس

    آقای دکــــتـــــر روحانی در سخنانی امروز خاطر نشان کردن که تورم بهمن ماه 0 بوده لطفا خبری گزارشی یا چیزی راجع به تناقض بیش از 30 درصدی دولت و بازار کار کنید با این تیتر که:
    مردم تورم 0 درصدی را مرغ 8 هزارتومانی و نان هزارتومانی جشن گرفتند

  • ا

    این یک توطه است اما زهی خیال باطل مرغ نمی خوریم همچنانکه با کیلویی ۵و۶هزار تومان هم نمی خوردیم

  • : قاسمی /لرستان

    : بی خیال > طبیعیه نوسان بازار تا4سال شاید هم 8سال دیگر فقط یک جواب دارند دولت قبلی مقصره !

  • nasimedelfan.ir

    سلام و خدا قوت
    مطلب در نسیم دلفان بازنشر شد

نظرات