سخنگوی سازمان غذا و داروی کشور با اعلام اینکه با قدرت هرچه بیشتر سطح عرضه مواد غذایی و دارویی را رصد می‌شود، اسامی مواد غذایی غیر مجاز را اعلام کرد.

به گزارش لرستان خبر ،  محمد هاشمی سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رنگ غذایی ناتکو با نام تجاری natko، کنسرو قارچ با نام تجاری reem تولید کشور چین، انواع ادویه جات با نام‌های تجاری آقا‌جون و چاشنی طبخ و زعفران با نام تجاری آناهیتا غیر مجاز هستند.

 

وی ادامه داد: همچنین گلاب با نام تجاری صلوات، پنیر لیقوان با نام آریا جدید، آلوچه و زردآلو با نام تجاری تک ایستین، هل- خلال پسته و خلال بادام با نام تجاری عطر آفرین، آلوچه عشایری با نام تجاری آرتا آلچا، اسنک هندی با نام تجاری مزرعه و پنیر گوسفندی شرکت بسته بندی برادران نصرتی زاده با نام تجاری لیقوان تقلبی و غیر مجاز هستند.

 

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه متخلفان همواره باید به خاطر داشته باشند که سازمان غذا و دارو با قدرت هر چه بیشتر سطح عرضه را رصد می‌کند، ادامه داد: این واحدهای تولیدی به دلیل تولید محصولات غذایی فاقد مجوزهای مورد نیاز وزارت بهداشت از سوی اداره کل فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیر مجاز شناخته شده و اجازه تولید و عرضه هیچ یک از محصولات نامبرده را ندارند.

 

هاشمی در پایان از کسانی که محصولات نامبرده را در مراکز خرید شهری، نظیر فروشگاه‌های اتکا، رفاه، شهروند، سپه و تمامی سطوح عرضه مشاهده می‌کنند خواست در اسرع وقت، روابط عمومی سازمان سازمان غذا و دارو، معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع کنند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدامات لازم رابه عمل آورند.

 

منبع: پایگاه خبری سازمان غذا و دارو

 

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات