فرماندار الیگودرز:

لرستان خبر: فرماندار الیگودرز گفت: باید مکان‌هایی در محلات مختلف شهر توسط شهرداری برای استقرار خودروها و وانت‌بارهای میوه‌فروش و دست‌فروشان اختصاص یابد تا ضمن رفع معضل ترافیک، به امرارمعاش آن‌ها آسیب وارد نکند.

به گزارش لرستان خبر، ولی‌الله میرزایی اصل عصر امروز در جلسه شورای ترافیک این شهرستان اظهار داشت: ترافیک در بیشتر شهرهای کشور وجود داشته اما این معضل در الیگودرز دلایل مختلفی دارد.

 

وی افزود: خیابان‌های کم‌عرض، تردد خودروهای سنگین در محدوده شهر، پارک ماشین‌های شخصی سواری در خیابان‌های اصلی محدوده بازار، اشغال پیاده‌روها توسط دست‌فروشان و کسبه بخشی از دلایل مشکل ترافیک در الیگودرز است.

 

فرماندار الیگودرز ضمن تأکید بر تسریع در رفع این معضل، عنوان کرد: در راستای مدیریت صحیح شهری باید تعامل سازنده بین دستگاه‌های اجرایی و مردم ایجاد شود.

 

وی با اشاره به اقدامات لازم برای ترافیک شهر، تصریح کرد: ساماندهی تاکسی‌های درون‌شهری، ساماندهی خودروهای سواری و مینی‌بوس‌های روستایی در محل پایانه روستایی و ایمن‌سازی محورهای مواصلات ازجمله اقدامات مؤثر در رفع ترافیک الیگودرز است.

 

میرزایی اصل بیان کرد: نصب تابلوهایی جهت اطلاع‌رسانی برای استفاده از پارکینگ‌های سطح شهر، اجرای اقدامات فرهنگی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک و هدایت ماشین‌های سنگین برای تردد از مسیر کمربندی شهر از دیگر اقدامات برای جلوگیری از افزایش بار ترافیکی شهر است.

 

وی ضمن تأکید بر ارائه راهکار مناسب، خاطرنشان کرد: تنها ایجاد مانع و محدودیت برای مقابله با ناهنجاری‌ها کافی نیست و اجرای هر طرحی نیازمند کار کارشناسی و مطرح‌شدن در کمیته فنی و سپس تصویب در جلسات شورای ترافیک است.

 

فرماندار الیگودرز ضمن تأکید بر لزوم ساماندهی خودروها و وانت‌بارهای میوه‌فروش و دست‌فروشان، گفت: باید مکان‌هایی در محلات مختلف شهر توسط شهرداری برای استقرار خودروها و وانت‌بارهای میوه‌فروش و دست‌فروشان اختصاص یابد تا ضمن رفع معضل ترافیک، به امرارمعاش آن‌ها آسیب وارد نکند.

 

وی با اشاره به لزوم ارائه تمهیدات لازم برای ترافیک در تعطیلات نوروز، افزود: نیروهای راهنمایی و رانندگی با خودروهای شخصی متخلف برخورد قاطع و قانونی داشته باشند.

                                                                                                
 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات