در گفتگو با لرستان خبر مطرح شد؛

خبرنگار کیهان گفت: فضای برخی خبرگزاری ها و نشریات یقه مدیران را می گیرند که اگر تبلیغ و رپورتاژ به ما ندهید انتقاد از شما شروع می شود و از سوی دیگر برخی مدیران با دادن مبالغ کلان به این رسانه ها از آنها می خواهند که از آنها انتقاد نشود و فقط به تعریف و تمجید از آنها بپردازند.

عباس جودکی در گفتگو با لرستان خبر گفت: بنده 10 سال سابقه خبرنگاری دارم در نشریات و خبرگزاری‌های مختلف سابقه کار دارم و حتی به خاطر انتقاد از مسئولان کارم را از دست داده‌ام.

 

 

خبرنگار کیهان ادامه داد: حدود 4 سال قبل مطلبی انتقادی در مورد مشکلات شهرستان پلدختر و برخی تخلفات انجام شده در نشریه کیهان منتشر کردم که در برخی جراید مانند "یالثارات: هم منعکس شد پس از درج این مطلب تحت فشار قرار گرفتم که باید تکذیبیه نوشته و از درج این مطلب معذرت خواهی کنی که من که به واسطه وظیفه خبرنگاری به کار خود ایمان داشته و به فکر مردم و مشکلات شهرم بودم از این در خواست امتناع کردم که مرا تهدید به اخراج از محل مار در بیمارستان پلدختر نمودند.

 

 

وی اضافه کرد: پس از این ماجرا در محل کارم برای من پرونده سازی کرده و از کار اخراجم کردند که من هم به دلیل مستندات فراوانی که داشتم با نامه نگاری های فراوان رفع اتهام شدم و نامه بازگشت به کارم را گرفتم که در حال حاضر هم این کار را انجام نمی دهند و حتی چند شب پیش به منزلم آمدند و از من می خواهند که از آنها در نشریه کیهان تعریف و تمجید کنم تا مشکلم را رفع کنند.

 

 

جودکی با اشاره به برخی مشکلات در ادارات و رسانه ها گفت: فضای برخی رسانه ها و ادارات بسیار تاسف بار است و به حدی است که برخی خبرگزاری ها و نشریات یقه مدیران را می گیرند که اگر تبلیغ و رپورتاژ به ما ندهید انتقاد از شما شروع می شود و از سوی دیگر برخی مدیران با دادن مبالغ کلان به این رسانه ها از آنها می خواهند که از آنها انتقاد نشود و فقط به تعریف و تمجید از آنها بپردازند.

 

 

وی ادامه داد: این تخلفات در شهرستان‌های استان علیرغم مشکلات فراوان شهروندان بسیار بیشتر دیده می شود و برخی رسانه ها به جای منعکس نمودن این مشکلات به تعریف و تمجید بی مورد از مدیرانی می پردازند.

 

 

جودکی تصریح کرد: این وضعیت به حدی است که خبرنگارانی که علیرغم مشکلات فراوان اقتصادی حاضر نیستند با گرفتن مبالغی وظیفه اصلی خود را که بیان مشکلات شهر و استان است را رها کنند توسط مدیران ادارات به جلسات اداری و کنفرانس های خبری دعوت نمی شوند مبادا در جلسات سوالاتی از نحوه عملکرد آنها پرسیده شود و مدیر به چالش کشیده شود.

 

رسانه ها مقید به اعتقادات دینی باشند

 

مسئول خبرگزاری آریا  در گفتگو با لرستان خبر گفت: توصیه ای که به دوستان رسانه‌ای می‌شود این است که سعی کنند اخلاق رسانه‌ای را رعایت کنند و مقید به اعتقادات و مسائل دینی باشند که در غیر این صورت شان رسانه ها پایین می آید.

 

 

 

بهمن دینارند ادامه داد: در این مسئله که بسیاری از رسانه‌ها مشکلات مالی دارند شکی نیست و گرفتن تبلیغ و رپورتاژ از ادارات دولتی در تمام رسانه های دنیا وجود دارد و اتفاقا حمایت از رسانه ها توسط دوایر دولتی کار خوبی است ولی باید در برخی مسائل تعادل رعایت شود.

 

 

وی اضافه کرد: نیاز است که مدیران ارگان‌ها بر بر زیر مجموعه‌های خود کنترل بیشتری داشته باشند و در سپردن آگهی و تبلیغات به رسانه های مختلف رعایت انصاف و عدالت را داشته باشند و این که مدیر یک مجموعه خود رسانه ها را رصد کند می تواند جلوی بسیاری از مشکلات را بگیرد.

 

 

دیناروند تصریح کرد: بنده در سال‌هایی که مدیریت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و آموزش و پرورش پلدختر را به عهده داشتم سعی می کردم آگهی های تبلیغاتی را به صورت متعادل تقسیم کنم و حتی نسبت به رسانه هایی که نسبت به من شدیدترین انتقادات را داشتند هم ای مسئله را رعایت می کنم.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • بنده حق

    ای کاش تحقیق می کردید که این مدعی خبرنگاری چرا برکنارشده

نظرات