معاون شهرداری بروجرد:

لرستان خبر: معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد گفت: شهرداری بروجرد مرکزی را برای نگهداری متکدیان در نظر گرفته است.

به گزارش لرستان خبر، احمد عبدی زاده عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان این شهرستان اظهار داشت: شهرداری بروجرد مرکزی را برای نگهداری متکدیان در نظر گرفته است.

 

وی افزود: با توجه به اینکه شهرداری از امکانات خود، شرایط نگهداری و این مرکز را برای متکدیان فراهم کرده است، هرکدام از دستگاه‌های اجرایی با تعیین وظایف خود در این زمینه می‌توانند در جمع‌آوری و نگهداری متکدیان از سطح شهر مؤثر باشند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد ضمن تأکید بر تقسیم هزینه‌های این مرکز بین هر دستگاه، عنوان کرد: این مرکز گنجایش پذیرش 50 نفر شامل 15 زن، 15 کودک و 20 مرد رادار است و به برای این منظور باید هزینه‌های این مرکز تعیین تکلیف شود.

 

وی با اشاره به جلوگیری از تردد آزادانه متکدیان در مسیرهای پرتردد، تصریح کرد: با توجه به نزدیکی به ایام نوروز باید از حضور متکدیان در ورودی‌های شهر جلوگیری کرد.

 

احمد گودرزیان، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بروجرد در این نشست اظهار داشت: با توجه به اقدامات خوب انجام‌شده توسط شهرداری در راستای ساماندهی متکدیان، مرکز مشخص‌شده طی زمان کوتاهی آماده می‌شود.

 

وی به اثرات ناشی از وجود متکدیان در شهر اشاره کرد و افزود: تأثیر منفی بر سیمای شهر و نازیبا جلوه دادن آن و ایجاد زمینه وقوع جرائم اجتماعی ازجمله اثرات نامطلوب وجود متکدیان در شهر است.

 

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بروجرد با اشاره به وجود 40 متکدی در بروجرد اشاره کرد و گفت: 20 تا 25 نفر از این تعداد حرفه‌ای هستند.

 

وی ضمن تأکید بر لزوم وجود مرکز نگهداری برای متکدیان، تصریح کرد: درگذشته به دلیل عدم وجود چنین مرکزی در بروجرد متکدیان به خرم‌آباد منتقل و بعد از مدتی آزاد و به کار خود ادامه می‌دادند ازاین‌رو وجود چنین مرکزی در شهرستان ضروری است.

 

گودرزیان عنوان کرد: ب همکاری قوه قضائیه و معرفی این افراد به دستگاه قضایی حجم متکدیان این مرکز را کاهش می‌دهد و احساس امنیت را در شهرستان افزایش می‌دهد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات