آبشار وارک تکه‌ای از بهشت ایران زمین؛

آبشار وارک یکی از آبشارهای استان لرستان است که در جنوب شرقی شهرستان خرم‌آباد قرار دارد و فاصله آن از شهر خرم‌آباد حدود 60 کیلومتر می‌باشد.

به گزارش لرستان خبر ، ایران حدود ۴۳ آبشار مشهور دارد که با آبشارهای محلی و فصلی این رقم به ۱۸۶ آبشار می‌رسد  که از این بین 45 آبشار مربوط به استان لرستان است.

 

 آبشار وارک یکی از آبشارهای استان لرستان است که در جنوب شرقی شهرستان خرم‌آباد قرار دارد و فاصله آن از شهر خرم‌آباد حدود 60 کیلومتر می‌باشد.

 

آبشار وارک

 

این آبشار در بخش پاپی و در دهستان کشور در کنار روستای دارخاتون و در نزدیکی آبشار نوژیان قرار گرفته است و یکی از زیبایی‏‌های طبیعی لرستان بوده که هر ساله، بسیاری از گردشگران را جذب میکند.

 

آبشار وارک

 

سرچشمه آبشار

 

سرچشمه آبشار وارک یک صخره سنگی است که پس از طی حدود 15 متر، از صخره دوم فرو می‌ریزد و آبشار دوم را به وجود می‌آورد. در فصل کم‌آبی ارتفاع قسمت اول 7 متر با عرض حدود 12 متر و قسمت دوم 15.5 متر با عرض نزدیک به 6 می‌باشد و  یکی از زیباترین مناظر را در این منطقه پدید می‌آورد. حداکثر ارتفاع آبشار به 57 متر می رسد و عرضی معادل 50 متر را دربر می‌گیرد.

 

آبشار وارک

 

راههای دسترسی به آبشار وارک

 

 آبشار وارک در مسیر جاده خرم‌‏آباد به ایستگاه کشور قرار دارد که برای رسیدن به آن، از طریق جاده، سه مسیر از جمله گردنه نوژیان، روستای سنگ‌تراشان و سه راهی گاراژ و دامنه هشتاد پهلو از طرف خرم‌آباد مهیا است.

 

آبشار وارک

 

قسمت زیادی از هر سه مسیر آبشار در محدوده مطالعاتی، خاکی بوده و جادههایی با مشخصات فنی بسیار ضعیف و فقط برای عبور یک ماشین و در فصول غیر بارانی مناسب است و حتی این جاده خاکی هم تا خود آبشار ادامه ندارد و لاجرم قسمتی از مسیر را باید پیاده از میان طبیعت زیبای این منطقه عبور کرد.

 

آبشار وارک

 

جاده پس از طی چند کیلومتر کوهستانی می شود. این مسیر طبیعتِ جنگلی دارد و مملو از درختان بلوط است. وبرای رسیدن به آبشار و دیدن گوشه ای از خلقت زیبای خداوند رنج پیاده روی را باید به جان خرید.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات