لرستان خبر گزارش می دهد؛

یکی از ارزشمندترین ویژگی های هر اثر معماری در چگونگی تعریف ورودی آن است اما مسکن مهر خرم آباد نه تنها از این امتیاز برخوردار نیست بلکه نحوه ورود به آن یک معماست که هنوز حل نشده است.

به گزارش لرستان خبر ، ساخت هر بنا، ساختمان، مجتمع و یا هر اثر معماری در برگیرنده بسیاری از مطالعات نظری و میدانی است که رعایت نکردن هر کدام می تواند در روند طراحی، ساخت و بهره برداری مشکلات پیش بینی شده و یا پیش بینی نشده ای را به وجود آورد.

 

 

 

دامنه موضوعاتی که در مطالعات معماری قبل از طراحی بنا مورد تحقیق و پژوهش قرار می گیرد بسیار زیاد است اما بیشتر آن ها در قالب تحلیل سایت قرار داده می شوند که می توان نکاتی همانند اقلیم محل، دسترسی ها، توپوگرافی، نوفه و صداهای مزاحم اطراف سایت و غیره را اشاره کرد.

 

 

 

یکی از موضوعاتی که در هر طرح ساختمانی دارای اهمیت است مبحث دسترسی های ساختمان به معابر و نحوه دسترسی راحت افراد به ساختمان است و گاهی در یک طرح معماری این موضوع آن قدر اهمیت پیدا می کند که مشاوران دفاتر خدمات مهندسی با دیدن نحوه تعریف ورودی بنا، شروع به تجزیه و تحلیل دیگر قسمت های طراحی می کنند.

 

 

 

مسکن مهر خرم آباد یکی از طرح هایی است که می توان گفت کلکسیونی از اشتباهات، بی نظمی و آشفتگی در معماری و در همه ابعاد است و یکی از این اشتباهات فاحش و غیر قابل اغماض نحوه دسترسی به این مجموعه است و سلسله مراتب دسترسی به این مجموعه به جای تعریف ساده و مناسب از ورودی، بیشتر به یک هزار توی بی سر و ته می ماند که معلوم نیست ورود و خروج مجموعه کجاست و چگونه است.

 

مسکن مهر خرم آباد

 

مشکل اصلی این پروژه در مبحث ورودی این است که از بزرگراه شفیع پور ( 60 متری ) از سمت شمال هیچ راه دسترسی به مسکن مهر وجود ندارد و برای دسترسی قانونی وغیر قانونی به ورودی مجموعه دو گزینه پیش روی شماست که یا باید مسیر را از سمت شهر تا دوربرگردان نزدیک دانشگاه آزاد که نزدیک به 4 کیلومتر است پیمود و با استفاده از تقاطع غیر همسطح مسیر را دور زد و برگشت و یا اینکه از طریق غیر قانونی نیز می توان از دوربرگردان واقع در 100 متری، یکی از ورودی های مجتمع استفاده کرد و بقیه راه را به صورت خلاف بزرگراه پیمود تا به یکی از جاده های منتهی به مسکن مهر رسید.

 

 

 

 استاندار لرستان در مورد مشکلات مسکن مهر خرم آباد اظهار داشت : مکان یابی بعضی از سایت های مسکن مهر لرستان بسیار نامناسب و غیر کارشناسی است که برای آینده ملک و ارزش افزوده مالک اثرگذار است و سبب می شود که ارزش افزوده آنچنانی نداشته باشد.

 

 

 

وی با اشاره به در دسترس نبودن ورودی سایت مسکن مهر خرم آباد و تعریف نکردن ورودی مجموعه افزود: هم اکنون سایت مسکن مهر خرم آباد در منطقه کمالوند دارای هیچ‌گونه راه دسترسی و ورودی تعریف شده نیست و اگر تقاطع غیر همسطحی در این مسیر احداث نشود 12 هزار نفر ساکنان تعریف شده این مجموعه نمی توانند درآن ساکن شوند.

 

مسکن مهر خرم آباد

 

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان درباره راه دسترسی سایت 63 هکتاری مسکن مهر خرمآباد اظهار داشت: این راه خارج از سایت است و نیاز به مساعدت مالی دارد، البته کار را به صورت امانی شروع کردیم و تا مرحله Base پیش بردیم.

 

 

 

وی افزود: اگر این مسیر را چهارخطه در نظر بگیریم، یعنی 1400 متر طول مسیر را با 500 میلیون تومان به پایان خواهیم برد.

 

 

موضوعی که چند سالی است در خرم آباد شاهد آن هستیم این مسئله است که در این شهر کار عمرانی انجام نمی شود و یا اگر پروژه ای قرار است عملیاتی شود برای همه جوانب آن تدبیری اندیشیده نمی شود و طرح ها معمولا با ضعف کار کارشناسی همراهند و خوبی و بدی پروژه به جای اینکه در زمان طراحی و قبل از اجرا مشخص شود بعد از اتمام طرح و ساخت معلوم می شود.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • محسن

    وردی و خروجیش معلوم نیست خدا بگم انتقام مار و از کی بگیره

  • ا

    وقتی به کسی که تخصص کاری را ندار ه یا مدرک الکی میدن یا پست مدیریتی باید منتظر این مسایل بود مهندس دیگه

  • عمارنامه

    با سلام و احترام؛
    مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/102287
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی

  • ناشناس

    درود بر احمدی نژاد..................
    درود...

  • عمو سعید

    معلوم نیست مهندس های این پروژه مدرک شونو از کجا گرفتن؟؟؟

  • عمو سعید

    معلوم نیست مهندس های این پروژه مدرک شونو از کجا گرفتن؟؟؟

  • میلاد

    خب حداقل ساخت قرار بودباشع اما خب اونم انگار نشد

  • ویسکرمی

    سلام بر اساس توافق نامه سه جانبه قرار بود در سال نود ویک با ۱۳ ملیونو۲۵ ملیون وام تحویل ما بدن حالا با۲۳ م و۳۰ م وام هنوز هم کلی مشکل دارند بهتر است دادستانی به عنوان مدعلعموم ورود کند

  • ناشناس

    قرار بود با ۱۳ ملیون در سال۹۱ با۲۵ ملیون وام واگذار کنند حالابا۲۳ ملیون و۳۰ ملیون وام که از ۷ درصد هم بیشتر است هنوز کلی مشکل دارند در این یک حط نوشته جند جرم مرتکب شده اند بهتر است دادستانی ورود کند

    • ناشناس

      لطفا رسیدگی کنید این چه وضعشه ورودی خروجی معلوم نیست یه روشنایی نداره انواع حیواناتم که توش پیدامیشه...ادم داره اینجزندگی میکنی یه کم رسیدگی کنید نمایی فضای سبزی امکانات دیگه...مغازه ای

نظرات