مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

لرستان خبر: مشاور رئیس سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: پروژههایی عمرانی که به محیط زیست و منابع طبیعی آسیب وارد میکنند، اجرای آنها امری غیرضروری است.

به گزارش لرستان خبر، فریبرز غیبی عصر امروز در همایش روز درختکاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، اظهار داشت: عواملی انسانی از جمله عوامل مهم در تخریب جنگل ها و منابع طبیعی است.

 

وی بر لزوم تعامل مردم برای صیانت از منابع طبیعی و جنگلها اشاره کرد و افزود: سازمان منابع طبیعی زمانی میتواند طرحهای خود را به نتیجه برساند که مردم در این امر همکاری و همیاری لازم را به کار گیرند.

 

مشاور رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور عنوان کرد: پروژههایی عمرانی که به محیط زیست و منابع طبیعی آسیب وارد میکنند، اجرای آنها امری غیرضروری است.

 

وی به نقش عوامل انسانی در تخریب جنگلها اشاره و تصریح کرد: انسانها با کشت غیر کارشناسانه، چرای بی‌رویه دام و نیز پروزهای عمرانی در تخریب جنگلهای نقشی انکارناپذیر دارند.

 

غیبی با اشاره به عمکرد نادرست مسئولان در تخریب جنگلهای بلوط لرستان، بیان کرد: 350 هکتار از این جنگلها در سالهای گذشته بر اثر عدم توجه کافی مسئولان خشک شده و رو به نابودی است.

 

وی خاطرنشان کرد: با وجود گستره وسیع جنگلهای کشور در منطقه زاگرس اما اعتبارات اختصاص یافته به این بخش جوابگوی نیاز این منطقه نیست.

 

مشاور رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: منطقه زاگرس 180 گونه درختی و هزاران گونه گیاهان دارویی دارد و این منطقه 12 استان کشور را پوشش میدهد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات