یاد باد آن روزگاران یاد باد؛

«پادگان شهید شفیع خانی» محل آموزش‌های عمومی و تخصصی رزمندگان لرستان، واقع در 25 کیلومتری جاده اندیمشک- خرم‌آباد قرار دارد که به علت بی‌توجهی برخی مسئولان در حال حاضر تقریبا جز خرابی چیزی از این پادگان نمامده است.

به گزارش لرستان خبر، «پادگان شهید شفیع خانی» محل آموزش‌های عمومی و تخصصی رزمندگان لرستان، واقع در 25 کیلومتری جاده اندیمشک- خرم‌آباد قرار دارد که به علت بی‌توجهی برخی مسئولان در حال حاضر تقریبا جز خرابی چیزی از این پادگان نمامده است.

 

پادگانی که در و دیوار آن یادگار از دلاورمردان لرستان بود و روی دیوارهای این پادگان نقاشی‌ها، تبلیغات و دست خط شهدا وجود داشت.

 

رزمندگان تیپ 57 لرستان درجبهه‌های غرب وجنوب دوشادوش سایر رزمندگان اسلام در نبرد با دشمن بعثی بودند وتعداد نیروها و گردان‌‌ها در پادگان شهیدشفیع‌خانی کم و زیاد می‌‌شد؛البته در منطقه غرب چند پایگاه  یا محل استقراربرای تیپ 57 تهیه کرده بودند،اما پادگان شفیع‌خانی مهمترین محل استقراروآموزش رزمندگان تیپ 57 حضرت ابوالفضل(علیه‌السلام) بود.

 

پادگان شهیدشفیع‌‌خانی بعد ازعملیات «والفجر 6» و شهادت «محمدشفیع‌خانی» که از نیروهای این تیپ بود، به این نام ثبت شد؛اما اکنون از این محل با آن همه معنویت به جا مانده از رزمندگان لرستان و با آن  همه خاطرات به جامانده وافتخارات ثبت شده، چیزی جز خاطرات گذشته باقی نمانده است.

 

چرا مسؤولان از این فضا استفاده نکردند؟ پادگان‌هایی مثل دوکوهه و ابوذر، یک موزه و یادمانی از حماسه ملت ما است. این پادگان هم می‌توانست موقعیت خوبی برای نشان دادن رشادت رزمنده‌های لرستانی باشد. خیلی از بچه‌های لرستان از همین پادگان به سوی شهادت پر کشیدند.

 

قبل از تخریب

 

پادگان شهید شفیع خانی

شفیع خانی

پادگان شهید شفیع خانی

پادگان شهید شفیع خانی

 

پس از تخریب

پادگان شهید شفیع خانی

پادگان شهید شفیع خانی

پادگان شهید شفیع خانی

پادگان شهید شفیع خانی

پادگان شهید شفیع خانی

 
 
 
 
 
 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات