رئیس سازمان امداد‌و‌نجات هلال‌احمر کشور:

لرستان خبر: رئیس سازمان امداد‌و‌نجات هلال‌احمر کشور گفت: 1350 پایگاه ثابت و سیار امداد‌و‌نجات در ایام نوروز در کشور فعال هستند.

به گزارش لرستان خبر، ناصر چرخساز شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در خرم‏‌آباد اظهار داشت: 1350 پایگاه ثابت و سیار امداد‌و‌نجات در ایام نوروز در کشور فعال هستند.

 

وی افزود: ارتقا سطح امداد هوایی استان لرستان از جمله برنامه‌های ما است و هم‌اکنون یک بالگرد کوچک در لرستان موجود است که در این راستا امکان تغییر این بالگرد به نوع پهن‌پیکرتر و ارتقا‌ یافتهتر برای استان وجود دارد.

 

رئیس سازمان امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به این‌که از جمله درخواست‌های استاندار لرستان ارتقای سطح امداد استان است، عنوان کرد: 40 بالگرد برای عملیات‌های کشور نیاز است و هم‌اکنون 17 بالگرد برای عملیات امداد‌و‌نجات در کشور فعال هستند.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر سازمان امداد‌و‌نجات هلالاحمر کشور با داشتن پنج هزار و 800 نیروی امدادگر و نجات‌گر فعالیت می‌کند.

 

چرخساز ضمن تأکید بر این‌که بیشتر نیروهای امدادی به‌صورت داوطلبی و برای کسب رضایت خداوند فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: نیروهای امدادی در ایام نوروز روزانه خدمت‌رسانی می‌کنند و تا‌کنون سه هزار نفر از آسیبدیده‏‌ها نجات پیدا کرده و 23 هزار نفر به صورت سرپایی درمان و 1900 نفر دیگر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

 

وی با اشاره به کمک‌رسانی به مردم یمن، خاطر‌نشان کرد: سازمان امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر کشور در راستای خدمت به مردم یمن، آمادگی اعزام نیرو به این کشور را دارد.

 

رئیس سازمان امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: تا‌کنون 50 تن اقلام دارویی، بهداشتی، امدادی و درمانی در قالب چهار محموله به کشور یمن ارسال شده است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات