باحضور 2 نوجوان ایرانی اعلام شد؛

عضو کمیسیون اصل ۹۰ گفت: با توضیحاتی که در جلسه پیگیری حادثه جده در وزارت امور خارجه ارائه شد، هیچ گونه تجاوزی به دو نوجوان زائر ایرانی انجام نشده بلکه تعرض و بی‌حرمتی بوده است.

به گزارش لرستان خبر، احمد امیرآبادی فراهانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، جلسه امروز مسئولان در وزارت امور خارجه با محوریت بررسی حادثه فرودگاه جده را تشریح کرد.
 


وی افزود: در این جلسه بنده به عنوان عضو کمیسیون اصل ۹۰، مدیر کل حقوق بشر قوه قضاییه، نماینده سازمان حج و زیارت و نماینده وزارت امور خارجه حضور داشتیم.
 


امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: هم چنین دو نوجوانی که مورد تعرض در عربستان قرار گرفته‌اند به اتفاق خانواده‌هایشان در این جلسه حضور داشتند و توضیحات لازم ارائه شد.
 


عضو کمیسیون اصل ۹۰ تصریح کرد: براساس توضیحات داده شده هیچ گونه تجاوزی به دو نوجوان زائر ایرانی صورت نگرفته بلکه تعرض و بی‌حرمتی انجام شده است.
 

وی تصریح کرد: این کار برخلاف کنوانسیون کودک بوده و قرار شد مسئولان سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه پیگیری حقوقی را انجام دهند.

نماینده مجلس تصریح کرد: دولت عربستان باید به صورت رسمی از جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کند.


نماینده قم گفت: ما درک می‌کنیم که احساسات مردم ایران در این رابطه جریحه‌دار شده است ولی انتظار داریم اجازه دهند موضوع از مجاری قانونی بررسی شود.

وی افزود: امروز نیز کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، اصل ۹۰ و فرهنگی مجلس در این رابطه جلسه دارند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ در پایان گفت: مردم مطمئن باشند ما مسئله را پیگیری می‌کنیم.منبع
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات