دبیر شورای مبارزه با موادمخدر لرستان:

لرستان خبر: فرماندار شهرستان دورود گفت: تا دو ماه آینده مراکز میان‌مدت نگهداری آسیب‌دیدگان از موادمخدر بر اساس نیاز شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، غلامرضا آقامیرزایی شامگاه یکشنبه در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان دورود اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده تعداد زنان متجاهر به اعتیاد در استان کمتر از 100 نفر هستند که تا‌کنون 15 نفر در مرکز نگهداری زنان متجاهر نگهداری می‌شوند.

 

وی افزود: یک مرکز نگهداری زنان متجاهر به اعتیاد در استان لرستان ظرفیتی معادل 80 نفر را داراست که در خرم‌آباد واقع شده است.

 

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان عنوان کرد: شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان با توجه به جلساتی که برگزار می‌کنند، هر ماه یک دستور کار را به فرمانداران اعلام می‌کنند تا در کنار سایر دستور کارهای شهرستانی به یک حوزه استانی نیز پرداخته شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به تلاش‌ها و همکاری‌هایی که در این زمینه و همراهی که اعضای شورا داشته‌اند، اما تا‌کنون به نتایج موردانتظار نرسیده‌ایم.

 

آقامیرزایی بیان کرد: تا دو ماه آینده مراکز میان‌مدت نگهداری آسیب‌دیدگان از مواد مخدر بر اساس نیاز شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

 

ماشاءالله نعمتی، فرماندار دورود در این نشست اظهار داشت: با توجه به صرف هزینه‌های بسیاری که در گذشته در راستای مبارزه یا موادمخدر انجام شده است، مصرف موادمخدر باز هم شتاب خود را دارد.

 

وی افزود: آسیب‌شناسی استان و شهرستان بهترین راهکار در راستای مبارزه با مواد مخدر است و باید دستگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، پای کار آمده و شرح وظایف آن‌ها مشخص شود.

 

فرماندار دورود بیان کرد: باید معتادان پرخطر از سطح شهر جمع‌آوری شوند، با توجه به ضرورت امر اما مکانی برای جمع‌آوری موقت متکدیان ومعتادان متجاهر در سطح شهرستان دورود وجود ندارد.

 

وی عنوان کرد: با توجه به این‌که تعدادی کمپ غیرمجاز در شهرستان فعال هستند باید نسبت به بازرسی و کارشناسی از ان‌ها اقدام به عمل آید و در صورت داشتن شرایط لازم به آن‌ها مجوز فعالیت داده شود و در غیر این‌صورت تعطیل شوند.

 

نعمتی ضمن تأکید بر این‌که باید از سوی بهزیستی بر روند فعالیت کمپ‌ها نظارت شود، تصریح کرد: در راستای برقراری امنیت و حفظ نظم عمومی در سطح شهر باید متدکیان جمع‌آوری شوند چرا‌که برخی از آن‌ها غیربومی بوده و از خارج استان و شهرستان آمده‌اند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات