امام جمعه بروجرد:

لرستان خبر: امام جمعه بروجرد گفت: لازمه پیشرفت دولت نقد و انتقاد است و انتقاد و انتقادپذیری امری مخالف با تحقق شعار سال یعنی همدلی و هم‌زبانی ملت و دولت نیست.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن ترابی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی بروجرد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از ابتدای شکل‌گیری به دنبال ایجاد رابطه صحیح بین دولت و ملت بوده است.

 

وی با اشاره به‌این‌که دولت‌هایی که از پشتوانه مردمی برخوردار نبودند، به موفقیت نرسیدند، افزود: رژیم منحوس پهلوی به دلیل به بازی گرفتن استقلال، آزادی و ارزش‌های ملت، سبب نارضایتی مردم و عدم برخورداری از حمایت آن ها شده بود.

 

امام جمعه بروجرد ضمن تأکید بر این‌که تحکیم رابطه میان دولت و مردم به عنوان یکی از آمان‌های انقلاب اسلامی 36 سال پیگیری شده است، تصریح کرد: از دید اسلام دولتی که موجودیت خود را از مردم و خود را خدمتگذار مردم بداند، دولتی مطلوب است.

 

وی عنوان کرد: همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت به معنای تحقق ارزش‌ها و مطالبات مردم از سوی دولتمردان است و نظام جمهوری اسلامی ایران با آحاد مردم صبور، متواضع و در برابر دشمنان غیور و سرسخت است.

 

ترابی به توصیه‌های مکرر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: تا‌کنون دولت‌های برخاسته از نظام جمهوری اسلامی ایران از پشتیبانی مردم برخوردار بوده‌اند.

 

وی خاطر‌نشان کرد: تمامی دولت‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی ایران روی کار آمده‌اند، از مسیر قانونی بوده و مشروعیت داشته‌اند، بنابراین مقام معظم رهبری حمایت از دولت را واجبی همگانی عنوان نموده‌اند.

 

امام جمعه بروجرد ضمن تأکید بر این‌که لازمه پیشرفت دولت نقد و انتقاد است، گفت: انتقاد و انتقادپذیری امری مخالف با تحقق شعار سال یعنی همدلی و هم‌زبانی ملت و دولت نیست.

 

حجت‌الله یارمحمدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بروجرد در این نشست اظهار داشت: مسئولان باید از ارائه آمارهای اغراق‌آمیز اجتناب کنند چرا‌که این امر اعتماد‌به نفس ملت به دولت را از بین می‌برد.

 

وی افزود: با وجود این‌که برخی مسئولان با این آمارها درصدد ارتقای سطح خود دارند اما این امر اثربخشی خوبی را برای اداره در برندارد و صحت آن توسط مردم مورد ارزیابی قرار گرفته و مشخص می‌شود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بروجرد بیان کرد: با توجه به امکانات محدود جامعه در مقابل نیازهای جامعه نامحدود است که در این راستا باید با این امکانات محدود نیازها را برطرف کرد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات