گردوغبار تا روز شنبه مهمان مردم لرستان؛

هم زمان با ورود ریزگردها توده بارش باران نیز در یک هفته اخیر وارد استان دشه به طوریکه به طور مدام شاهد جدال این دو پدیده طبیعی هستیم که گاهی اوقات باران برنده می شود و گاهی هم ریزگردها و این رقابت هم چنان ادامه دارد.

به گزارش لرستان خبر، در یک هفته اخیر ریزگردها مهمان همیشگی دوباره وارد استان لرستان شده اند و قصد خروج از استان را نیز دارند.

 

میزان غلظت آلودگی هوا در یک هفته گذشته در بعضی اوقات به 21 درصد حد مجاز رسیده که مشکلاتی را برای مردم استان ایجاده کرده است.

 

هم زمان با ورود ریزگردها توده بارش باران نیز در یک هفته اخیر وارد استان دشه به طوریکه به طور مدام شاهد جدال این دو پدیده طبیعی هستیم که گاهی اوقات باران برنده می شود و گاهی هم ریزگردها و این رقابت هم چنان ادامه دارد.

Ahwaz-in-Dust

مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل محیط‌زیست لرستان در اظهار داشت: آلودگی هوای لرستان 16.5 برابر حد مجاز است که با این میزان آلودگی، وضعیت هوای  استان نامطلوب است.

 

غلظت گرد و غبار در لرستان به بیش از ۱۶ برابر حد مجاز رسید

 

وی افزود: ذرات معلق در هوای لرستان با قطر 2.5 میکرون است که صبح امروز میزان ذرات معلق 230 میکروگرم بر مترمکعب بود.

 

مدیرکل محیط‌زیست لرستان عنوان کرد: ذرات با قطر 2.5 میکرون قابل‌مشاهده نیستند و خطرات متعددی برای سلامتی انسان دارند.

IMG-20150208-WA0025

 

وی بیان کرد: اکثر شهرهای استان به‌ویژه خرم‌آباد، ازنا، الیگودرز و بروجرد در بالاترین وضعیت آلودگی هوا هستند.

 

فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه جبهه ناپایداری  وارد استان شده، تصریح کرد: در صورت بارندگی میزان آلودگی هوا کاهش می‌یابد و اگر بارندگی نباشد پیش‌بینی می‌شود میزان غلظت این آلودگی افزایش یابد.

1635702

وی آلودگی هوای لرستان را خطرناک دانست و گفت: به شهروندان توصیه می‌شود از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت تردد ضروری از ماسک استاندارد استفاده کنند.

 

آلودگی هوای لرستان تا شنبه ادامه دارد

 

مدیرکل محیط‌زیست لرستان اظهار داشت: این میزان آلودگی برای کودکان و سالمندان خیلی مضر است و تردد در هوای آزاد باید با رعایت الزامات بهداشتی و استفاده از ماسک انجام شود.

139311231724362954740264

 

 

 

سید محمدناصر هاشمی مدیرکل هواشناسی لرستان اظهار داشت: پدیده گردوغبار از کشور عراق وارد لرستان شده و میزان غلظت آلودگی در شهرستان‌های الیگودرز و ازنا بیشتر است و این وضعیت تا روز شنبه ادامه دارد.

 

 

گرد و غبار و برف و باران در ممسنی (10)

 

136 روز غبار آلود در لرستان

وی با اشاره به اینکه بیشترین بارندگی در جنوب شرق استان است، افزود: بارش‌های رگباری و رعدوبرقی همراه با پدیده گردوغبار با منشاٰ خارجی از کشورهای عراق و عربستان وارد استان لرستان شده است.

 

مدیرکل هواشناسی لرستان عنوان کرد: با وجود سامانه بارشی که وارد استان شده غلظت آلودگی گردوغبار از روز شنبه کاهش می‌یابد.

گرد و غبار و برف و باران در ممسنی (25)

 

بنابراین گزارش استان لرستان سال ۸۸ را با ۱۰۰ روز آلوده، سال ۸۹ را با ۹۰ روز، سال ۹۰ را با ۱۰۰ روز غبارآلود، سال ۹۱ را با ۹۰ روز و سال ۹۲ را با ۸۹ روز و سال 93 را با 136 روز غبارآلود پشت سر گذاشته است تا به طور متوسط هر سال شاهد آلودگی یک سوم روزهای خود باشد.

 

انتهای پیام/ 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات