شهردار بروجرد:

لرستان خبر: شهردار بروجرد گفت: با وجود این‌که نمی‌توان سایت دفع زباله شهرستان بروجرد را به مکان دیگیری انتقال داد، بنابراین با توجه به افزایش حجم زباله تخلیه شده در این سایت باید ساماندهی مناسبی در این منطقه انجام شود.

به گزارش لرستان خبر، منوچهر یوسفی شامگاه چهارشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر اظهار داشت: با توجه به روند افزایش جمعیت بروجرد اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ ضرورتی غیرقابل انکار در مدیریت شهری است.

 

وی افزود: با وجود این‌که نمی‌توان سایت دفع زباله شهرستان بروجرد را به مکان دیگیری انتقال داد، بنابراین با توجه به افزایش حجم زباله تخلیه شده در این سایت باید ساماندهی مناسبی در این منطقه انجام شود.

 

شهردار بروجرد عنوان کرد: در صورتی که سیستم بازیافت زباله در بروجرد راه‌اندازی شود، نزدیک به نیمی از حجم زباله‌ها در این سایت بازیافت می‌شوند و علاوه بر کاهش حجم زباله از آلودگی وسیع محیط زیست جلوگیری می‌کند.

 

وی تصریح کرد: راه‌اندازی سیستم بازیافت زیاله امکان استفاده از سایت دفع زباله را تا چندین سال آینده فراهم می‌کند.

 

یوسفی بیان کرد: تلاش می شود در  راستای عملیاتی شدن اجرای اسن طرح در بروجرد از استخراج راه‌های عملیاتی و نیز تجربه برخی شهرستان‌ها نسبت به اجرای این طرح بهره کافی برده شود.

 

وی خاطر‌نشان کرد: با توجه به این‌که منابع طبیعی زمین سایت دفع زباله را به شهرداری واگذار کرده است و شهرداری نزدیک به 40 سال مالکیت اکتسابی این محل را دارا است اما تا‌کنون سند مالکیتی رسمی برای آن صادر نشده و همین امر سبب اعلام ادعای مالکیت از سوی برخی افراد شده است.

 

مرتضی محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند بروجرد در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر روزانه 200 تن زباله در سایت دفن زباله شهرستان بروجرد دفن می‌شود.

 

وی افزود: با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ علاوه بر جداسازی زباله‌های قابل بازیافت، از حجم زباله‌های دفن شده در سایت کاسته می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند بروجرد با اشاره به افزایش حجم زباله دفنی در مرکز سایت از سوی روستاها، عنوان کرد: در گذشته افرای به‌عنوان زباله‌گرد در سایت فعالیت می‌کردند که برای جلوگیری از امشکلات بهداشتی جلو فعالیت آن‌ها گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: با اجرای مناقصه و تعیین پیمانکار تلاش می‌شود تا محل سایت دفن زباله محصور شود که در این صورت امکان انجام خدمات در آینده در این سایت فراهم می‌شود.

 

محمدی بیان کرد: دفن زباله در سایت دفن به‌گونه‌ای است که از آسیب شیرابه آن به منابع طبیعی جلوگیری شده و با استقرار کانکس از برخی مسکلات دیگر جلوگیری می‌شود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات