معاون برنامه ریزی استانداری لرستان گفت: بالغ بر ۷۰ درصد از افراد بیکار در لرستان دارای تحصیلات عالیه هستند.

علی هادی چگنی عصر پنجشنبه در نشست استاندار لرستان با سرمایه گذاران به گزارشی از قابلیت های سرمایه گذاری در لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: لرستان دارای مساحتی بالغ بر ۲۸ هزار کیلومتر مربع بوده و با جمعیت حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ۲.۳ درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: استان لرستان در کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور قرار گرفته و موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری دارد.

معاون برنامه ریزی استانداری لرستان با اشاره به اینکه از ۸۰۰ هزار واحد صنعتی کشور هزار و ۴۷۱ واحد صنعتی در لرستان وجود دارد افزود: این رقم معادل ۱.۸ درصد از کل واحدهای صنعتی کشور است.

چگنی لرستان را دارای ۲۲ درصد ذخایر سنگ ساختمانی دانست و بیان داشت: لرستان سه درصد از سنگ های تزئینی جهان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۷ نوع ماده معدنی در لرستان وجود دارد اضافه کرد: استان لرستان ۲۲ درصد ذخایر سنگ های ساختمانی کشور را در اختیار دارد.

معاون برنامه ریزی استانداری لرستان تصریح کرد: لرستان از نظر شبکه انرژی در مسیر کریدور انرژی جنوب به شمال قرار گرفته و خط اتیلن غرب کشور از لرستان عبور می کند.

چگنی به وجود ۸۰۰ هزار هکتار اراضی دیم و آبی در لرستان اشاره کرد و افزود: حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان آبی بوده و مابقی اراضی به صورت دیم هستند.

وی اضافه کرد: استان لرستان با وجود بالغ بر ۱۲ میلیارد متر مکعب رواناب ۱۱ درصد آب های سطحی کشور را در اختیار دارد که این به معنی این است که سرمایه گذاری در بخش کشوری در استان بسیار موثر خواهد بود.

 معاون برنامه ریزی استانداری لرستان وجود گیاهان دارویی متنوع در لرستان را ظرفیت خوبی برای داروسازی دانست و گفت: شرکت داروسازی اکسیر بروجرد به تنهایی یک پنجم صادرات دارویی کشور را به خود اختصاص داده است.

چگنی تعداد سدهای لرستان را ۱۶ سد برشمرد و افزود: لرستان دارای یک سد کشاورزی، یک سد آب شرب و دو سد چند منظوره بوده و مابقی سدهای استان به صورت برق آبی هستند که از این ۱۶ سد موجود پنج سد به بهره برداری رسیده اند.

وی با اشاره به اینکه لرستان یکی از قدیمی ترین زیستگاه های بشری است یادآور شد: استان لرستان دارای ظرفیت های خوبی در زمینه گردشگری است و آثار تاریخی بسیاری در این استان وجود دارد.

معاون برنامه ریزی استانداری لرستان با بیان اینکه بالغ بر ۷۰ درصد از افراد بیکار در لرستان دارای تحصیلات عالیه هستند اظهار داشت: ۶۱ درصد از نیروهای تحصیلکرده در استان لرستان دارای مدرک تحصیلی لیسانس هستند.

چگنی به تدوین سند چشم انداز و سند آمایش در استان اشاره کرد و گفت: در این اسناد حدود ۷۰  طرح های قابل ارائه برای سرمایه گذاری در استان امکان سنجی شده است. منبع: مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات